2009-11-02, 22:47
Medlem
Jag har formaterar om min hårddisk och nu hittar den inte internet. Jag har gått in på enhetshanteraren och det är gult frågetecken över "ethernet" vilket ska betyda att det saknas drivrutiner?

Men hur fixar jag drivrutinerna? Jag testade att ladda ner från dell (har dell dator) och lägga in dem på en CD men datorn hittar dem ej och hur vet jag att det är rätt drivrutiner, finns ju massa att välja bland.
Citera
2009-11-02, 22:49
Medlem
Maximus23s avatar
drivrutiner till nätverkskortet.

Vad är det för dator
Citera
2009-11-03, 00:20
Medlem
hasenfrasens avatar
Gå in i enhetshanteraren och kika på Egenskaper för Ethernet-enheten som har gult utropstecken, högerklicka och välj Egenskaper, Detaljer och klistra in strängen som ser ut något i stil med PCI\VEN_11AB&DEV_4320&SUBSYS_811A1043&REV_14\4&31B 6CD7&0&10F0
så kan vi hjälpa till med exakta drivare.

Du får gärna berätta om du kör med 98, ME, NT, W2K, XP, Vista eller W7.
Citera
2009-11-03, 02:00
Moderator
tobess avatar
Gå till http://support.euro.dell.com/support...=se&l=sv&s=gen

Klicka på ange servicetag, fyll i servicetagen till din dator (7 siffrig nummer som slutar på J, finns på en klisterlapp på datorn)

Leta rätt på drivrutinen för nätverkskortet i listan som laddas fram, klicka på hämta nu, välj att ladda ner via webbläsaren. Spara ner filen på skrivbordet, dubbelklicka sedan på den när den är nedladdad. Låt det packa upp filerna till den angivna platsen, efter det bör ett installationsprogram automatiskt starta som installerar filerna. Om det inte gör det (finns vissa drivrutiner som måste installeras manuellt) så går du till c:\Dell\Drivers efter att du har packat upp filerna. Inne där bör det finnas en folder som börjar på R och ett antal siffror, gå in i den foldern. Leta upp installationsfilen (oftast setup.exe) och dubbelklicka på den.

Eller, leta rätt på CD-skivan Drivers & Utilities som kom med datorn, och installera drivrutinerna från den.
Citera
2009-11-03, 11:56
Medlem
Tack så mycket, det funkar nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här