2009-11-02, 22:04
Bannlyst
Hejsan,

Jag vet att detta kan vara svrt, men det handlar om att rdda mitt MVG i Biologi A.

Jag gjorde ett genetikprov idag i biologin och kan mjligtivis f MVG, MEN det r fortfarande en chans att jag fr ett VG d jag upptckte att jag gjorde helt fel p 1 uppgift och delvis p en annan.

Och sedan har vi en rapport kvar att skriva i biologin och den mste jag stta ett MVG p om jag ens ska ha ngn chans att f MVG i slutbetyg.

Shr ser mina resultat ut idag: VG+, VG, VG( kanske, kan vara ett VG+ eller MVG) och satsa p ett MVG i rapporten. Hur stor chans r det att f ett MVG i slutbetyg fr mig? r det krt om jag har ftt ett VG/VG+ p provet?

Nr jag hade Datorkunskap s fick jag fljande betyg: G, VG och MVG och fick MVG i slutbetyg. Det hr kanske ger mig hopp. Eller?

Ha det bra

Flow91
Citera
2009-11-02, 22:07
Medlem
f-r-iends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flow91
Hejsan,

Jag vet att detta kan vara svrt, men det handlar om att rdda mitt MVG i Biologi A.

Jag gjorde ett genetikprov idag i biologin och kan mjligtivis f MVG, MEN det r fortfarande en chans att jag fr ett VG d jag upptckte att jag gjorde helt fel p 1 uppgift och delvis p en annan.

Och sedan har vi en rapport kvar att skriva i biologin och den mste jag stta ett MVG p om jag ens ska ha ngn chans att f MVG i slutbetyg.

Shr ser mina resultat ut idag: VG+, VG, VG( kanske, kan vara ett VG+ eller MVG) och satsa p ett MVG i rapporten. Hur stor chans r det att f ett MVG i slutbetyg fr mig? r det krt om jag har ftt ett VG/VG+ p provet?

Nr jag hade Datorkunskap s fick jag fljande betyg: G, VG och MVG och fick MVG i slutbetyg. Det hr kanske ger mig hopp. Eller?

Ha det bra

Flow91

Well, jag fick MVG p proven och G i betyg, men det beror ofta p vad du har fr relation till lraren och vad du har fr kn . Det kan ju inte vara olagligt att frga din lrare om du har en chans d du verkligen vill kmpa, de brukar f dem att falla som trar frn min moder =)
Citera
2009-11-02, 22:20
Medlem
Tsimons avatar
Min spanska lrare skulle ge dig VG i vilket fall
Min Fysik lrare skulle ge dig MVG om du kirrar det p sista uppgiften/uppgifterna

Vldigt olika skulle jag sga. Sen brukar det vara s att frgar du var du ligger och frgar vad du skulle kunna gra fr att du ska f MVG r det frmodligen betydligt strre risk att du fr det. I vrsta fall sger han till dig att gra en extra uppgift men d r det ju upp till dig.
Citera
2009-11-02, 22:28
Medlem
balbas avatar
Beror som ovan talare sagt p lraren och er relation. Vldigt olika mellan lrare men om du visat mycket intresse under lektionerna och visat dig kunnig p vriga stt s finns chansen att du fr MVG. I samhllskunskap gjorde jag bara VG-uppgifter och lyckades f komplettering p ett G-prov men sen visade jag intresse p lektioner och skrev p de tv sista uppgifterna klockrent MVG varav en av uppgifterna var den bsta hon lst under sin tid som lrare. Fick MVG i slutbetyg.

Det jag vill sga r att det kan vara vldigt olika.
Citera
2009-11-02, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av balba
Beror som ovan talare sagt p lraren och er relation. Vldigt olika mellan lrare men om du visat mycket intresse under lektionerna och visat dig kunnig p vriga stt s finns chansen att du fr MVG. I samhllskunskap gjorde jag bara VG-uppgifter och lyckades f komplettering p ett G-prov men sen visade jag intresse p lektioner och skrev p de tv sista uppgifterna klockrent MVG varav en av uppgifterna var den bsta hon lst under sin tid som lsare.

Det jag vill sga r att det kan vara vldigt olika.

S du menar att om jag verkligen imponerar min lrare med rapporten och visar att jag behrskar gamla kunskap ( som jag kanske visade p VG-kvalit p provet, men kan visa MVG kvalite p rapporten) genom att beskriva utifrn flera perspektiv som jag har lrt mig under kursen och koppla ihop dessa s finns det en chans till ett MVG?
Citera
2009-11-02, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tsimon
Min spanska lrare skulle ge dig VG i vilket fall
Min Fysik lrare skulle ge dig MVG om du kirrar det p sista uppgiften/uppgifterna

Vldigt olika skulle jag sga. Sen brukar det vara s att frgar du var du ligger och frgar vad du skulle kunna gra fr att du ska f MVG r det frmodligen betydligt strre risk att du fr det. I vrsta fall sger han till dig att gra en extra uppgift men d r det ju upp till dig.

Lraren r manlig. Och han vet att jag verkligen satsar p ett MVG.
Citera
2009-11-02, 23:35
Medlem
goE-s avatar
Citat:
Lraren r manlig. Och han vet att jag verkligen satsar p ett MVG.
Vad sgs om att du frgar honom? Att visa sin ambition r endast positivt. Erbjud dig eventuellt att genomfra ngon form av extrauppgift fr att visa att du frtjnar ett MVG.
Citera
2009-11-03, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goE-
Vad sgs om att du frgar honom? Att visa sin ambition r endast positivt. Erbjud dig eventuellt att genomfra ngon form av extrauppgift fr att visa att du frtjnar ett MVG.

Jo, kan kanske gra det. Men avslutas redan efter att vi har gjort klart vr sista rapport, som r ganska stor del av kursen. Jag kanske fortfarande har mjligheten att rdda mitt slutbetyg om jag stter MVG p rapporten.
Citera
2009-11-03, 19:17
Medlem
goE-s avatar
Citat:
Jo, kan kanske gra det. Men avslutas redan efter att vi har gjort klart vr sista rapport, som r ganska stor del av kursen. Jag kanske fortfarande har mjligheten att rdda mitt slutbetyg om jag stter MVG p rapporten.
Trist att upprepa sig, men har man redan sagt det vl finns ingen anledning att omformulera. Drfr:

En enkel frga kan omvandla ditt kanske till ett vetande...
Citera
2009-11-03, 22:49
Medlem
Denna frga br vl nd vara mnad till din lrare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in