2009-11-02, 21:05
Medlem
Ringeplings avatar
Jag har sökt o sökt, men hittar inget program där jag kan använda min webcam, förutom Msn. men jag skulle vilja kunna ta bilder och spela in videos. Måste jag installera programet själv eller ska det finnas i datorn? Någon som har tips, Jag har en Packard Bell med integrerad webcam.

thx
Citera
2009-11-02, 21:06
Medlem
jorå det brukar jämt finnas något medföljande program. Sök på cam i startmenyn så borde du få upp något.
Citera
2009-11-02, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringepling
Jag har sökt o sökt, men hittar inget program där jag kan använda min webcam, förutom Msn. men jag skulle vilja kunna ta bilder och spela in videos. Måste jag installera programet själv eller ska det finnas i datorn? Någon som har tips, Jag har en Packard Bell med integrerad webcam.

thx

Är väl bara att ladda ner något gratis program.. quicktime, logitech capture?
googla
Citera
2009-11-02, 21:18
Medlem
Colanarkomanens avatar
Har också inbyggd cam i min laptop, programmet till min webcam heter YouCam.
Sök på din dator ifall du har ett sånt program, ellet så är det ju bara att söka "Cam" i startmenyn =)
Citera
2009-11-03, 22:12
Medlem
Ringeplings avatar
Jag har testat att söka på cam, men utan resultat... jag får väll testa annars att ladda ner något gratis program, visste inte att de programen funkade till alla camar, Men det gör de tydligen?
Citera
2009-11-04, 22:30
Medlem
Ringeplings avatar
Jag laddade ner något jävla skit nu tror jag, YAWCAM. Men camen bara blinkar? Jag är ju själv en idiot med datorer så ni får ursäkta... Men är det någon som vet varför??
Citera
2009-11-04, 22:33
Medlem
pirates avatar
Vad har du för dator?
Alltså namnet på din laptop?
Citera
2009-11-05, 21:57
Medlem
Ringeplings avatar
Hela namnet är Easynote ML65 U 580NC Det är en Packard bell.
När jag kollar i Enhetshanteraren så är camen med där och den funkar. Mitt problem är att jag inte vet vilket program jag ska använda, tog bort det där andra Yawcam, eftersom det inte verkade fungera...
Citera
2010-03-11, 18:00
Medlem
Gunnar.Rasputins avatar
Mitt problem är jag inte hittar en integrerade camen i enhetslistan och inga installationsskivor följde med. Jag har en Packard bell.
Citera
2010-03-11, 18:04
Medlem
Unikos avatar
Sök på Google. Om din cam är t.ex en Logitech ska du fixa det programmet. Om camen heter något annat, googla det så lär du hitta ett passande för din cam-serie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in