Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-11-06, 19:24
Medlem
Vilken roll spelar Nederländerna i detta, för jag antar att de har ett finger med i spelet innan det hamnar här eller är det arbetslösa kemister i öst som grejar det med?

Kan vara ute och cykla, har inte funderat på detta innan men nu när jag gör det så får jag för mig att någon förfinar/tar fram alternativ men att själva produktionen sker i länder som har låg kostnad för produktion, kan det stämma?
Citera
2009-11-07, 11:22
Medlem
nakedjunkies avatar
Shulgin har bidragit enormt mycket till forskningen kring psykedeliska tryptaminer och fenetylaminer, ett ganska stort men nonetheless begränsat område inom psykoaktiva droger. Kanske framför allt har han hela tiden varit öppen med att han själv tagit sina hopkok i russyfte och har dessutom skrivit ett antal böcker om det riktade till allmänheten. Därav hans extra kredd inom psykedeliacommunityn.

Shulgin är inte på något sätt den enda som forskar kring den typen av ämnen. Och naturligtvis är det inte Shulgin som sitter och knåpar ihop JWH-varianter (namnet kommer enligt wikipedia från en av 'uppfinnarna', John W. Huffman) eller dagens smak av beta-keton.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in