• 1
  • 2
2009-11-03, 10:51
Medlem
boolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockbroker
haha säkert intressant, lät bara rätt "fattigt" jämfört med vad folk skrivit tidigare i tråden

Civ.ek, SU
Ek kand, SU
Pol Kand, nationalekonomi, SU

Men på Flashback så är alla utbildningar "fattiga" såvida du inte kör dubbelexamina civ.ing från KTH och civ.ek från HHS.
Citera
2009-11-03, 12:47
Medlem
Feadogs avatar
Juristprogrammet i Uppsala.

Pluggar T1 på juristprogrammet i Örebro just nu, men jag vill hellre plugga i Uppsala. Dels för att det är ett gammalt universitet med hög internationell status (inte för att det har någon enorm betydelse för en jurist, men ändå), dels för att jag tror att den case-baserade utbildningen med mycket grupparbeten kommer passa mig. Hoppas jag kommer in med mitt något slipade HP som förhoppningsvis hamnar på 1,6. Det borde räcka.

Samtidigt väntar jag på svar från polishögskolan som jag också har sökt till VT2010. Har genomgått alla tester och är fortfarande med i matchen, men sannolikheten att man kommer in nu verkar inte så hög och jag tror t.o.m. att jag kommer tacka nej om jag får en plats. Juridiken passar mig utmärkt och jag känner nu att det kanske inte är så värt att riskera livet på omöjliga arbetstider för en skitlön för att få åka blåljus och jaga bus (och värna om demokratin och människors trygghet naturlish )
Citera
2009-11-03, 13:23
Medlem
TheatreOfDreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockbroker
haha säkert intressant, lät bara rätt "fattigt" jämfört med vad folk skrivit tidigare i tråden

Civ.ek, SU
Ek kand, SU
Pol Kand, nationalekonomi, SU

Alla kan ju inte bli ekonomer. Hur många arbetslösa ekonomfjantar finns det inte egentligen. Jag vill ha ett jobb och det kommer jag få. Sen om det låter fattigare bryr jag mig inte om.
Citera
2009-11-03, 13:25
Medlem
TheatreOfDreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boola
Men på Flashback så är alla utbildningar "fattiga" såvida du inte kör dubbelexamina civ.ing från KTH och civ.ek från HHS.

Exakt. En FB läsare har en 32 cm dase och dubbel/tripper ex (juridik/ekonomi/läkare)
När dem i själva verket stoltserar med 12 cm plockepinntjock kuk, och inte vågat nära sig en flicka under hela högstadietiden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in