2009-11-02, 16:38
Medlem
blubbblubbblubbs avatar
Istället för att man inte kan läsa vad någon skrivit skulle det kunna vara en liten påminnelse att människan är idiot.
Detta som en hjälp att komma ihåg vilka som är skvatt galna. Så man inte råkar ge fel person ett gott råd eller ger sig in i en meningslös ordväxling.
Citera
2009-11-02, 16:40
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blubbblubbblubb
Istället för att man inte kan läsa vad någon skrivit skulle det kunna vara en liten påminnelse att människan är idiot.Detta som en hjälp att komma ihåg vilka som är skvatt galna. Så man inte råkar ge fel person ett gott råd eller ger sig in i en meningslös ordväxling.

Vilka brukar du ha på ignore om inte sådana?
Citera
2009-11-02, 16:51
Medlem
micaeles avatar
Note to self: TS är en idiot.

Ungefär så?
Citera
2009-11-02, 17:06
Medlem
blubbblubbblubbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Vilka brukar du ha på ignore om inte sådana?
Jag brukar inte använda ignore alls.

Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Note to self: TS är en idiot.

Ungefär så?
Exakt, om du tycker jag är helt oresonlig eller bara motbjudande så kan du markera mig så du kommer ihåg.
Du kan fortfarande läsa det jag skriver men vet att det är bättre att strunta i mig än att bemöda dig att tjata emot.
Eller om du bara tycker att jag är äcklig så låter du bli att svara om jag behöver hjälp med något.
En "note to self" helt enkelt.
Senast redigerad av blubbblubbblubb 2009-11-02 kl. 17:10.
Citera
2009-11-02, 17:56
Medlem
Zwerchstands avatar
TS är inte en idiot för denna, men kunde för-sökt bättre. Samma idé korgades senast för ett par dagar sedan: Inför en komentar funktion för FB-användare. Kanske ett argument för att göra Arkiv & Papperskorg sökbara?
Citera
2009-11-02, 20:28
Medlem
Funktionen är att man slipper se skiten; det är själva användningen jag har av Ignore. Önskar bara att den funkade i citat, eller att den kanske t.om. eliminerade en användare helt för ens konto.
Citera
2009-11-03, 17:27
Medlem
blubbblubbblubbs avatar
Det var inget vidare gehör för mitt förslag
Den andra tråden var ju bara massa gaggande, så blev den slängd också.
Citera
2009-11-03, 17:41
Medlem
jumpcuts avatar
Jag skulle vilja föreslå att man inte ens ska kunna läsa citat av ignorerade användare. Nu kan jag ingenting om programmerande av vBulletin, men någon som kan kanske kan svara på om det är krångligt eller inte?
Citera
2009-11-03, 21:47
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Jag skulle vilja föreslå att man inte ens ska kunna läsa citat av ignorerade användare. Nu kan jag ingenting om programmerande av vBulletin, men någon som kan kanske kan svara på om det är krångligt eller inte?
Det är ganska så krångligt, ja. Citerade inlägg ligger inte 'på sidan' av riktiga inlägg utan finns lagrade som ren text. Därför är det inte med lätthet man sorterar ut dessa när en sida laddas, såsom enskilda inlägg kan göras.
Citera
2009-11-03, 22:31
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut

Finns ett inlägg i flashbackscripttråden som visar ett litet greasemonkeyscript som gör att folk man lägger in i scriptet försvinner helt. Man slipper alltså se det där meddelandet att dom skrivit nåt, och man får ingen möjlighet att titta på deras inlägg. De bara försvinner.
Citera
2009-11-03, 22:36
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Finns ett inlägg i flashbackscripttråden som visar ett litet greasemonkeyscript som gör att folk man lägger in i scriptet försvinner helt. Man slipper alltså se det där meddelandet att dom skrivit nåt, och man får ingen möjlighet att titta på deras inlägg. De bara försvinner.

Det är sant och det fungerar ypperligt, dock inte i de fall som någon citerat en person som befinner sig på den ignorelistan, som jumpcut avsåg.
Citera
2009-11-04, 02:00
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Ja, det ar ju faktiskt en fantastisk grej. Men som epost72 sager sa racker det bara halvvags for mig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in