2009-11-02, 16:20
Medlem
Om det finns 200 trådar i samma ämne så varsågod att plocka bort den här. Men jag känner ändå av ett visst behov utav en uppväckning av den här diskussionen.

Hur är egentligen tjejers syn på kärlekslöst sex idag? Och varför är det just på detta vis?
Jag får delade intryck. Ibland verkar kåtheten regera och reglerna vara desamma som det glada 70-talet igen. Andra gånger pratar tjejer sig varma om hur viktigt det är med kärlek och hur äckligt det är att dra hem en random. Eller t.o.m. hur patetiskt det är att äga en dildo!

Är det fortfarande de gamla normerna som styr, att fina flickor håller på sig? Medans grabbarna får knulla runt som den naturligaste sak i världen?

Hur ser killar vs tjejer på kåta flickor som tänker med fittan? Och tvärtom, på de som pluggar igen så fort ett seriöst förhållande tar slut?

Ge mig era tankar!
Citera
2009-11-02, 16:29
Bannlyst
Vad är det för frikyrkliga fånar som tycker att det är patetiskt att äga en dildo?

Man behöver ju inte tänka med "fittan" bara för att man njuter av villkorslöst sex. Jag har inga problem att ha sex även om jag inte är kär, däremot så måste jag vara attraherad och tänd. Fylleknull med någon random går däremot verkligen bort.

Jag tycker det verkar otroligt tråkigt, stelt och fattigt att aldrig kunna släppa till såvida man inte har ett seriöst förhållande. Särskilt om man även gnäller om att man inte får någon närhet men vill ha det. Tjejer som särar hela tiden, oavsett vem det gäller är också tragiskt, ingen självrespekt alls.
Citera
2009-11-02, 16:34
Medlem
DertyHarrys avatar
Det är 2009 men ändå är det fortfarande fult för en tjej att ligga runt. Tråkigt tycker jag. En kille som ligger mycket är cool, häftig, en riktigt hingst men en tjej som ligger runt är en slampa, hora etc. Alla, eller ja det finns väl säkert någon procent som är avvikande, men annars vill alla människor ha sex och då tycker inte jag att det ska spela någon roll om det är en man eller kvinna. Jag personligen skulle inte bry mig i ett förhållande om tjejen legat med 5 eller 50 killar så länge hon är självsäker, smart, attraktiv osv. Blåsta och osäkra tjejer går bort direkt när man letar flickvänsmaterial, men inte om man letar ONS, hehe.
Citera
2009-11-02, 16:36
Medlem
hemliga.agentens avatar
Min första tanke är att för att killar ska knulla runt så måste det ju finnas tjejer som knullar runt....

Men visst så är normer fortfarande tyvärr att det är mer "förbjudet" för tjejer att ta för sig och njuta av sex, vilket är komiskt, och troligen därför att, för att tjejer har lättare tillgång till det.
Citera
2009-11-02, 16:38
Bannlyst
Både killar och tjejer är horor. Punkt slut.

Anledning: livet knullar oss alla.
Citera
2009-11-02, 16:41
Medlem
Jackswastedlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemliga.agenten
Min första tanke är att för att killar ska knulla runt så måste det ju finnas tjejer som knullar runt....

Inte alls... Få killar kan ju ligga med många av tjejerna och på så sätt behöver det inte finnas några rundknullande tjejer. Men detta är ju bara i teorin....
Citera
2009-11-02, 16:42
Medlem
Dalailamas avatar
Vi män är genetiskt programmerade att sprida våra gener så mycket som vi kan... Kvinnor är genetiskt programmerade till att välja en man, fortplanta sig med honom och uppfostra hans barn..

Ibland så verkar vi "upplysta" civiliserade människor glömma bort att vi trots allt också är djur, och således fungerar precis som dessa i många fall.

Detta är självfallet anledningen till att det känns mer frånstötande att kvinnor knullar runt än att män gör det..
Citera
2009-11-02, 16:43
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpana
Hur ser killar vs tjejer på kåta flickor som tänker med fittan? Och tvärtom, på de som pluggar igen så fort ett seriöst förhållande tar slut?

Det är väl inte så konstigt?
Många tjejer vill vara kära för att ha sex.

Mitt ex tyckte det var slampigt att ha sex utanför förhållanden.
Citera
2009-11-02, 16:48
Medlem
Det är väl helt enkelt så att många tjejer är beroende av en viss dynamik i relationen för att gå igång sexuellt...

Jag är frigjord sexuellt, äger en dildo och kände jag för ett ons när jag var singel så skulle jag inte tveka eftersom jag inte ser något fel i det... Men...en random kille har väldigt liten chans att få mig att känna att han har något att tillföra. Jag tänder på personligheter och personligheter träder sällan fram på krogen! Således blir det så att de jag hoppar i säng med är sådana som jag känner mer för...

Kan tänka mig att jag kan debattera i båda lägren beroende hur frågeställningen ser ut... Dvs att det är ok med ons och andra sidan att känslor är viktigt...
Citera
2009-11-02, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemliga.agenten
och troligen därför att, för att tjejer har lättare tillgång till det.
Också en lustig sak, varför är det så? Varför räcker det för en tjej att slicka sig lite om läpparna för att killarna ska komma galopperande, medans killarna måste gå en hel jäkla omväg för att få lite kjoltyg?

Själv har jag tänkt mycket på det där, hur mina egna värderingar är gällande sex. Har väl haft med mig från barndomen att sex utan kärlek är bland det smutsigaste som finns. Men ju mer tiden gått och ju mer jag lärt känna mig själv har jag förstått att jag faktiskt har ett behov av sexuellt umgänge, och att jag inte drar direkta paralleller mellan sex och kärlek.
Men nog känner man sig lösaktig ändå, som haft fyra olika killar på fem månader. Dåligt samvete behöver jag väl för fanken inte ha?
Citera
2009-11-02, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
Vi män är genetiskt programmerade att sprida våra gener så mycket som vi kan... Kvinnor är genetiskt programmerade till att välja en man, fortplanta sig med honom och uppfostra hans barn..

Ibland så verkar vi "upplysta" civiliserade människor glömma bort att vi trots allt också är djur, och således fungerar precis som dessa i många fall.

Detta är självfallet anledningen till att det känns mer frånstötande att kvinnor knullar runt än att män gör det..
En mycket intressant synvinkel.
Anser du då att runtknullande flickor har all rätt att skämmas för att de avviker naturen?
Citera
2009-11-02, 17:03
Medlem
brtkrbzhnvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpana
Men nog känner man sig lösaktig ändå, som haft fyra olika killar på fem månader. Dåligt samvete behöver jag väl för fanken inte ha?
Jo, du är tydligen en äcklig hora och skall ha dåligt samvete för det.

Vad gäller trådens frågeställning är det väl så att det finns två grupper av tjejer: horor och madonnor, varav de senare ej ser något problem med det hela medan de förra ser det som otänkbart.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in