Frågar man de flesta som är aktiva inom organisationen om deras personliga politiska åsikter så tror jag att de allra flesta identifierar sig själva som röda eller gröna.
Amnesty har precis som vänstern i övrigt utvecklat en masochistisk mentalitet där man hela tiden nedvärderar västvärlden. De kritiserar dessutom ständigt svenska myndigheter för att de inte beviljar uppehållstillstånd till 100 % av de som kommer hit från tredje världen.
Tror att det var deras generalsekreterare Irene Khan som har uttalat sig väldigt kritisk mot globalisering och påstått att det är globaliseringen som gör att folk fortfarande lever extremt fattigt i vissa länder, något som inte direkt mottogs med stående ovationer av liberaler...
Annars tycker jag att grundtanken med Amnesty är rätt så bra, och har antagligen varit en bra organisation en gång i tiden tills giriga socialister tog över.
Frågar man de flesta som är aktiva inom organisationen om deras personliga politiska åsikter så tror jag att de allra flesta identifierar sig själva som röda eller gröna.
Jojo det är klart att det mest är rödingar och trädkrammare som håller på med sånt. Det jag däremot är nyfiken på är om Amnesty som organisation har ordagrant tagigt parti för någon politisk ideologi, hade för mig att de var uttalat opolitiska?