• 1
  • 2
2009-11-02, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Det lter som att det r det som r problemet.

Om du kopplar ur den och ser till att vlja Macintosh HD skall du se att det gr bra.

What? Vad r det du eller jag har missuppfattat nu?

Jag har inget problem lngre, frutom att jag inte kan starta upp Logic Pro 9 efter att jag arkiv-installerade 10.5. Jag har terstllt allt frn min USER-mapp, men detta hjlper inte att starta logic. Jag tror inte att min externa hrddisk har ngonting med det hr att gra? Och vart r det jag ska vlja Macintosh HD?

Jag tror du missade min post dr uppe.
Citera
2009-11-02, 16:53
Medlem
smurfehs avatar
Andreas, sluta slacka och ge lsningar p saker som redan r lst

Jag vet att du bara sitter och lkar @ work!

Citat:
smurfeh, skall inte du vara hr? XD

John blund mste ha bytt ut smngruset mot ngot oknt medel nr jag fick en nve grus i gonen i gr.
Senast redigerad av smurfeh 2009-11-02 kl. 16:58.
Citera
2009-11-02, 16:55
Medlem
Andreasvbs avatar
Haha, jaha. Det var bara fel startdisk.
Nej, lste inte hela trden.

smurfeh, skall inte du vara hr? XD
Citera
2009-11-02, 16:59
Medlem
Citat:
Haha, jaha. Det var bara fel startdisk.
Nej, lste inte hela trden.

Ja.

N, fick du allt att funka efter arkiv-install 10.6 -> 10.5 allts? Verkar som att vissa program funkar fr mig, som adium och torrent, medans strre program som logic inte ens startar.
Citera
2009-11-02, 17:02
Medlem
smurfehs avatar
Installerades inte p ngon dator som, vad jag vet, r i bruk just nu. Men tror inte ngra strre tester genomfrdes hurvida program startade eller inte.

Fr vrigt: http://support.apple.com/kb/TS1088 notera affected products.
Senast redigerad av smurfeh 2009-11-02 kl. 17:06.
Citera
2009-11-02, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Installerades inte p ngon dator som, vad jag vet, r i bruk just nu. Men tror inte ngra strre tester genomfrdes hurvida program startade eller inte.

Fr vrigt: http://support.apple.com/kb/TS1088 notera affected products.

Sg ven nu att iAntivirus och Little Snitch lagt av. Blir till att formatera och kra 10.5 frn brjan.

Tackar fr hjlpen allihopa, speciellt smurfeh
Senast redigerad av Bahmut 2009-11-02 kl. 17:12. Anledning: lite fixtrixmixtothemaax!
Citera
2009-11-02, 17:31
Medlem
fatattacks avatar
Bde iAntivirus och Little Snitch ska fungera med 10.6
Citat:
Ursprungligen postat av Bahmut

Sg ven nu att iAntivirus och Little Snitch lagt av. Blir till att formatera och kra 10.5 frn brjan.

Tackar fr hjlpen allihopa, speciellt smurfeh
Citera
2009-11-02, 17:34
Medlem
Andreasvbs avatar
Eftersom alla instllningar och andra filer inte sparas, endast sjlva programmet i sig s kan det bli problem med strre program.
Apples egna program skall fungera.
Att andra tillverkare vljer att lgga ndvndiga filer p platser som en Arkivera och installera inte behller kan man inte klaga Apple fr.

Det r ungefr som med Windows, om man bara installerar ver frsvinner hela registret och de flesta program behvs installeras om.
Citera
2009-11-02, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fatattack
Bde iAntivirus och Little Snitch ska fungera med 10.6

Vad vill du ha sagt?

Citat:
Eftersom alla instllningar och andra filer inte sparas, endast sjlva programmet i sig s kan det bli problem med strre program.
Apples egna program skall fungera.
Att andra tillverkare vljer att lgga ndvndiga filer p platser som en Arkivera och installera inte behller kan man inte klaga Apple fr.

Det r ungefr som med Windows, om man bara installerar ver frsvinner hela registret och de flesta program behvs installeras om.

Ok tack fr frtydligande! Med andra ord borde Logic funka (d det r apples program), men som det str p smurfehs lnk s kan det bli problem med vissa av deras program (Logic r ett utav dem).

Jag kommer att gra en formatering och installera om 10.5. Nr jag brjade med archive-installationen fanns det inte mycket att lsa om det, s jag hoppas att den hr trden kan hjlpa ngon i framtiden.

Jag rekommenderar inte att gra en archive-installation!
Senast redigerad av Bahmut 2009-11-02 kl. 17:39.
Citera
2009-11-02, 17:39
Medlem
fatattacks avatar
Jag fattade vl fel men det verkade som detta var anledningen till att 10.5 skulle in i burken igen.
Citat:
Ursprungligen postat av Bahmut
Vad vill du ha sagt?
Citera
2009-11-02, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fatattack
Jag fattade vl fel men det verkade som detta var anledningen till att 10.5 skulle in i burken igen.

Nej nej Jag gick bakt och ndrade frn 10.6 till 10.5 och d slutade dessa program att funka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in