2009-11-02, 16:47
Medlem
dan.abnormals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annihilat0r
Mina vänner, detta är mycket skärrande för mig...

Jag bor i en lägenhet på Norrmalm, Skövde och jag har hört MYCKET märkliga ljud från lägenheten ovanför för några nätter sen.
Ungefär som om någon slängt en sten i marken fem-sex gånger från 2 meters höjd. Ljud som jag aldrig hört förut.
Efter kasten sattes hård techno på i lägenheten i ca 4 minuter innan allt blev tyst..

Jag har inte sett några blåljus och jag har inte kollat efternamnet på lägenhetsdörren..

VAD SKA JAG GÖRA?!
Pja, bor du på Henrik Gjutares Gata 4 och namnet på lägenhetsdörren ovanför din är Thorvald så bör du väl ringa polisen och berätta om dessa skumma ljud?
2009-11-02, 16:50
Medlem
Troaës avatar
Citat:

Jag bor i en lägenhet på Norrmalm, Skövde och jag har hört MYCKET märkliga ljud från lägenheten ovanför för några nätter sen.
Ungefär som om någon slängt en sten i marken fem-sex gånger från 2 meters höjd. Ljud som jag aldrig hört förut.
Efter kasten sattes hård techno på i lägenheten i ca 4 minuter innan allt blev tyst..

Jag har inte sett några blåljus och jag har inte kollat efternamnet på lägenhetsdörren..

VAD SKA JAG GÖRA?!

tja, vad sägs om att ändra "ort" till skövde för att få lite credibility?
2009-11-02, 16:54
Medlem
Citat:

VAD SKA JAG GÖRA?!

Du kan nog gå upp och titta vad din granne heter då Annika Thorvald är den mördade kvinnan.
GM är ännu inte känt men det vi vet är att en man i 30-årsåldern (enligt aftonbladet) har anmält sig själv när han sett att lägenheten varit avspärrad.
Pratade precis nu med sambon och hon säger att dom fått både mail samt sms ifrån Högskolan i Skövde på grund av att deras klasskompis gått bort.
2009-11-02, 16:55
Medlem
Celerons avatar
Hittade en liten grej i samband med att jag "snubblade på" en blogg. Vad menas med följande ?? (markerat med fet stil av mig).

Citat:
På norrmalm bor svärisarna och det är BARA typ kanske 2-3 minuters promenad dit usch jeeda mig...

http://timaki-timaki.blogspot.com/
2009-11-02, 16:58
Medlem
pongos avatar
svärisar.
= Svärföräldrar, kanske
2009-11-02, 16:59
Medlem
id.. Sa inte du att SP var känd av polisen sedan tidigare? Enligt aftonbladets länk om mordet (dom verkar faktiskt, tro det eller ej rätt så insatta) så är varken tjejen eller killen kända sedan tidigare och dom ska ha träffats ute på kvällen.
2009-11-02, 17:00
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pongo
svärisar.
= Svärföräldrar, kanske

En utmärkt gissning.
2009-11-02, 17:03
Medlem
annihilat0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troaë
tja, vad sägs om att ändra "ort" till skövde för att få lite credibility?

Jag har lämnat Malmö för att plugga Skövde Högskola denna höst.
Jag ser fortfarande Malmö som mitt hem.
2009-11-02, 17:06
Medlem
annihilat0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dan.abnormal
Pja, bor du på Henrik Gjutares Gata 4 och namnet på lägenhetsdörren ovanför din är Thorvald så bör du väl ringa polisen och berätta om dessa skumma ljud?

Jag bor ett stenkast där ifrån..
Kanske GM's lägenhet ovanför mig? Eller svärisarnas? Njae, tvetydligt.

Jag beger mig ut och forskar lite kring Henrik Gjutares Gata 4 + min granne..
Någon som undrar något som jag kan forska fram?

Återkommer.
2009-11-02, 17:10
Medlem
Celerons avatar
Här är ett litet inslag från Tv4:s lokalredaktion i Skaraborg.

http://tv4play.se/nyheter/lokala_nyh...rtment=2.40787
2009-11-02, 17:30
Citat:
Ursprungligen postat av karlgren
id.. Sa inte du att SP var känd av polisen sedan tidigare? Enligt aftonbladets länk om mordet (dom verkar faktiskt, tro det eller ej rätt så insatta) så är varken tjejen eller killen kända sedan tidigare och dom ska ha träffats ute på kvällen.

Enligt skaraborgsnyheterna inslaget strax ovan här verkar det ju inte som kvinnan misshandlats till döds utan snarare drogats eller liknande annars hade de väl inte behövt vänta på nån obduktion... de hade la sett om hon va helt sönderslagen...
Tror själv inte längre det e SP men fick höra annat konstigt om han, han skulle visst inte vart på jobbet idag, dessutom ska han va "borta" för "några dagar". Inget konstigt för honom iofs, men finns anledningar som gör att han inte borde vara borta denna veckan...

Min teori: Flickan fått i sig för mycket , (medvetet eller omedvetet) av nån form av dödlig drog, tex, GHB, Mefodron eller nått. Killen som sitter anhållen gav henne det förmodligen gänga lite å gick hem, när han kom dit dan efter va de avspärrat. Han går till polisen, inte för han vill utan för att hon förmodligen helt nerkladdat med hans sats. Anledningen till att han gick tillbaka dan efter va förmodligen att hon visat konstiga tecken eller rent av blitt medvetslös redan när han va där. Så ville la kolla så det inte gått så galet det faktiskt gjorde.
2009-11-02, 17:36
Medlem
Obbmundsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av id
Enligt skaraborgsnyheterna inslaget strax ovan här verkar det ju inte som kvinnan misshandlats till döds utan snarare drogats eller liknande annars hade de väl inte behövt vänta på nån obduktion... de hade la sett om hon va helt sönderslagen...
Tror själv inte längre det e SP men fick höra annat konstigt om han, han skulle visst inte vart på jobbet idag, dessutom ska han va "borta" för "några dagar". Inget konstigt för honom iofs, men finns anledningar som gör att han inte borde vara borta denna veckan...

Min teori: Flickan fått i sig för mycket , (medvetet eller omedvetet) av nån form av dödlig drog, tex, GHB, Mefodron eller nått. Killen som sitter anhållen gav henne det förmodligen gänga lite å gick hem, när han kom dit dan efter va de avspärrat. Han går till polisen, inte för han vill utan för att hon förmodligen helt nerkladdat med hans sats. Anledningen till att han gick tillbaka dan efter va förmodligen att hon visat konstiga tecken eller rent av blitt medvetslös redan när han va där. Så ville la kolla så det inte gått så galet det faktiskt gjorde.

Skulle också stämma in med varför aftonbladet skriver redan innan förundersökningen är klar att det kan rubriceras för dröp

Iofs kan aftonbladet bara ha skrivit det för att fylla ut texten

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in