2009-11-03, 20:44
Medlem
kenny.Dalglishs avatar
Bekant på lite längre håll med henne.Ska tydligen besökt Mustaschs konsert på kvällen.Grymt tragiskt.
Senast redigerad av kenny.Dalglish 2009-11-03 kl. 21:01.
2009-11-03, 21:41
Medlem
Troians avatar
Fått ett PM från en person som ogärna postar i tråden. Enligt denna så ska det finnas en expojkvän, som dock inte lär vara inblandad. Gjorde slut med denna i samband med att hon började plugga.

Med stor sannolikhet är det enligt PM:aren inte heller droger inblandade, då ingen i umgängeskretsen brukar det.

Hon beskrivs i övrigt som tystlåten och blyg, men samtidigt social och med många vänner.
2009-11-03, 21:46
Medlem
epost72s avatar
Kan väl iofs ha fått något i sig omedvetet?
2009-11-03, 21:50
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Kan väl iofs ha fått något i sig omedvetet?

Hur då menar du? Utveckla gärna. (Säger inte emot dig alltså.)
2009-11-03, 21:54
Medlem
epost72s avatar
Omformulering

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hur då menar du? Utveckla gärna. (Säger inte emot dig alltså.)

Ett obevakat drinkglas eller liknande.
Vet man om den misstänkte som numer är på fri fot tillhör den "kända" bekantskapskretsen?

Jag har fattat det som att de träffades under kvällen och att de inte kände varandra sedan tidigare.
Senast redigerad av epost72 2009-11-03 kl. 22:05.
2009-11-03, 22:03
Medlem
Troians avatar
Citat:
Vet man om den misstänkte som numer är på fri fot tillhör den "kända" bekantskapskretsen?

Jag har fattat det som att de träffades under kvällen och att de inte kände varandra sedan tidigare.

Men menar du att att någon medvetet ska ha haft ihjäl henne genom att lägga typ arsenik i hennes drink, eller att någon skulle lagt något i drinken med syftet att få henne väck och sedan ge sig på henne?

Oavsett vilket tycker jag det låter osannolikt.

Giftmord känns mest som något för Agatha Christie att utforska. Att någon "Lagt något i drinken" tror jag är är lite av en urban legend. Överberusade kvinnor som inte vill medge att de druckit för mycket, eller att de verkligen tror att någon lagt något i drinken. (Oftast nog det senare.) Oavsett vilket så är väl själva syftet med att placera något i en drink att kunna släpa iväg med vederbörande och sedan ge sig på denna. Det ska nog väldigt mycket till för att pula ned så pass att personen i fråga dör av en överdos. Kanske man kan tänka sig någon form av överkänslighet i och för sig, men nä...det känns som det finns rätt många alternativ som är väldigt mycket mer troligt.

Jag har också fattat det som att den misstänkte inte tillhörde hennes bekantskapskrets.
Senast redigerad av Troian 2009-11-03 kl. 22:10.
2009-11-03, 22:07
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:

Kan ju ha blivit drogad med GHB eller nåt liknande, är ju en del som dött när dom överdoserat det, och är ju även kallad våldtäktsdrog..
2009-11-03, 22:11
Medlem
Kenty-59s avatar
Ghb

Citat:
I media uppmärksammads ibland fall då GHB har smugits i unga kvinnors drinkar för att de senare skulle bli lätta att utnyttja sexuellt. Och även i en del ungdomars för att senare råna eller sexuellt utnyttja. Drogen är väldigt lätt att överdosera och är extremt farlig.

GHB ger vid ”lagom dos” en känsla av lycka och avslappning.GHB är en drog som sprider sig. Drogen är mycket svår att dosera. Överdosering i kombination med alkohol kan leda till försämrad andningsförmåga, medvetslöshet och död. Flera dödsfall i Sverige per år beror på intag av GHB i kombination med alkohol.
http://sv.wikipedia.org/wiki/GHB
Kan ju vara nåt sånt här hon dött av..
2009-11-03, 22:13
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Kan ju vara nåt sånt här hon dött av..

Ja verkar som att det är i alla fall möjligt... Kände inte till att GHB kan användas i ett sådant sammanhang. Men samtidigt finns det nog rätt många alternativ som är mer troliga.
Senast redigerad av Troian 2009-11-03 kl. 22:16.
2009-11-03, 22:21
Medlem
epost72s avatar
Samtidigt så är den misstänkte släppt mest troligt för att rättsläkarens utlåtande sannolikt inte blir klart till onsdag kl 12 och då skulle han blivit släppt i vilket fall som helst.

Något som talar mot droger torde vara brottsrubriceringen "mord alternativt dråp"
Jag menar "vållande till annans död" ligger väl närmre till hands utan synbart yttre våld?

Och det var nog närmast GHB jag tänkte på, jag är inte så hemma på hur det används och verkar.
2009-11-03, 22:28
Medlem
Troians avatar
Citat:
Samtidigt så är den misstänkte släppt mest troligt för att rättsläkarens utlåtande sannolikt inte blir klart till onsdag kl 12 och då skulle han blivit släppt i vilket fall som helst.

Något som talar mot droger torde vara brottsrubriceringen "mord alternativt dråp"
Jag menar "vållande till annans död" ligger väl närmre till hands utan synbart yttre våld?

Och det var nog närmast GHB jag tänkte på, jag är inte så hemma på hur det används och verkar.

Drogar man ned någon så blir det ju troligen inte tal om (enbart) vållande till annans död. Möjligen grov misshandel och vållande till annans död. Varför man inte häktar också för en sådan rubricering vid misstäntk fall av dödligt våld vet jag inte... Antar att det finns någon juridisk teknikalitet i bakgrunden.

Men ja, folk dör ju av annat än droger. Plötsligt epilepsianfall, hjärtstillestånd, blodpropp, med mera. Om man samtidigt faller och slår sig illa så kan det ju vid första anblicken kanske inte uteslutas dråp eller mord. Men vet inte om just brottsrubriceringen talar för att det är nåt annat än droger.
2009-11-04, 08:17
Medlem
21stgenerations avatar
..

http://www.gt.se/nyheter/1.1767631/r...or-kvinnas-dod

Kom igen nu FB!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in