Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Ett obevakat drinkglas eller liknande.
Vet man om den misstänkte som numer är på fri fot tillhör den "kända" bekantskapskretsen?
Jag har fattat det som att de träffades under kvällen och att de inte kände varandra sedan tidigare.
Men menar du att att någon medvetet ska ha haft ihjäl henne genom att lägga typ arsenik i hennes drink, eller att någon skulle lagt något i drinken med syftet att få henne väck och sedan ge sig på henne?
Oavsett vilket tycker jag det låter osannolikt.
Giftmord känns mest som något för Agatha Christie att utforska. Att någon "Lagt något i drinken" tror jag är är
lite av en urban legend. Överberusade kvinnor som inte vill medge att de druckit för mycket, eller att de verkligen tror att någon lagt något i drinken. (Oftast nog det senare.) Oavsett vilket så är väl själva syftet med att placera något i en drink att kunna släpa iväg med vederbörande och sedan ge sig på denna. Det ska nog väldigt mycket till för att pula ned så pass att personen i fråga dör av en överdos. Kanske man kan tänka sig någon form av överkänslighet i och för sig, men nä...det känns som det finns rätt många alternativ som är väldigt mycket mer troligt.
Jag har också fattat det som att den misstänkte inte tillhörde hennes bekantskapskrets.