Flashback bygger pepparkakshus!
2009-11-02, 00:50
Medlem
Hankes avatar
Hey hoe!

Suttit och försökt att få Games for Windows live (måste tyvärr ha skiten för att spela dow2) att funka i Win7 med 64-bitar, men programmet startar inte öht utan windows vill skicka felrapportering. Har kört samma variant av windows fastän med 32-bitar och då funkade det galant...

Här är felkoden:

Citat:
Source
Games for Windows® - LIVE Client

Summary
Stopped working

Date
‎2009-‎11-‎02 00:17

Status
Report sent

Description
Stopped working
Faulting Application Path: C:\Program Files (x86)\Microsoft Games for Windows - LIVE\Client\GFWLClient.exe

Problem signature
Problem Event Name: CLR20r3
Problem Signature 01: gfwlclient.exe
Problem Signature 02: 1.0.0.0
Problem Signature 03: 4a80f65d
Problem Signature 04: GFWLClient
Problem Signature 05: 1.0.0.0
Problem Signature 06: 4a80f65d
Problem Signature 07: 2c2
Problem Signature 08: 481
Problem Signature 09: System.TypeInitialization
OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.48
Locale ID: 1053

Extra information about the problem
Bucket ID: 693109653

Vad jag gjort än så länge:

-Ominstallerat GFWL
-Ominstallerat .net-skiten

Någon som upplevt liknande problem? Kanske någon som sitter på en lösning för att få GFWL att funka i Win7?
Citera
2009-11-02, 00:51
Medlem
ganglere2s avatar
Byt op.
Citera
2009-11-02, 00:57
Medlem
Hankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Byt op.

Say what?!
Citera
2009-11-02, 17:17
Medlem
-ELF-s avatar
Du ska inte behöva byta OS. Men du kan behöva installera om Windows om du inte väntar på en ny version av GFWL...

Om min kussin tillåter internetåtkomst för Halo 2 så kraschar det bara. Det beror på att man måste starta Halo och uppdatera det när det säger till om att det finns en uppdatering. Man får inte uppdatera det manuellt. Det är en GFWL bugg som väldigt många har rapporterat. Jag slapp den dock för jag startade Halo 2 innan jag hade tanken på att leta patchar.
Men ,men, min kussin Googlade runt lite och fick reda på att man måste installera om Windows 7 för att det ska hjälpa om man ska installera om Halo 2 och GFWL. Tycker dock att en genomgång av registret borde ge resultat.

Så, det blev en del text. Men det kan vara samma bugg du har.
Citera
2009-11-02, 20:15
Medlem
DoDaDas avatar
För mig fungerade det nästan utan problem på Windows 7 Pro. 64-bit.

Fick felmeddelande att lösenordet var fel samt något annat, vet ej vad. Men jag tröck på att jag glömt lösenord och bytte via den länken. Sen funkade det utan problem!
Citera
2009-11-03, 00:42
Medlem
Hankes avatar
Nu äntligen fungerar det... Problemet? Med största sannolikhet var det något skumt med .NET-installationen och detta går knappt att åtgärda i nuläget (efter att ha läst på GFWL-supportsidan) och jag orkade inte vänta på någon update, så jag installerade om win7 - och nu funkar det igen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in