Citat:
Ursprungligen postat av Makaron2
hur hårt ska man knyta dom??
hur vet man när dom passar??
Hur hårt ska man knyta ett par skor?
Hur vet man att ett par skor passar?
Det är högst individuellt och man får testa sig fram såklart. Det är som är bekvämt är det som är rätt och det är det bara du som kan avgöra.
Sen ska man givetvis inte knyta hur löst som helst eftersom det blir svårare att åka då, det är en parameter som du får ta med. Det är beroende på din personliga prestationsambition.
Jag personligen knyter inte alls hårt nere vid foten men väldigt hårt uppe vid smalbenet eftersom det är vad som passar mig bäst med de skridskorna och ambitionsnivå som jag har när jag spelar med vanliga skridskor (är målvakt annars, andra skridskor, för dig irrelevant information).
Citat:
Ursprungligen postat av Makaron2
sitter här med ett par begagnade som jag satt på mig nu. alla säger att man ska snöra dom hårt, men det känns som att man inte får ner nåt blod i fötterna juh.
har löst dom lite, men känns fortfarande som att inte blodet kommer fram riktigt. är dom för små då eller bara jag som är ovan och gnällig??
Man är ovan från början, det bara är så. Ett par nya skridskor tar, för en vanlig spelare, ett par veckor av måttligt intensiv träning att känna sig 100 med. Även när säsongen börjar brukar man knyta skridskorna mycket hårdare än vanligt för att vänja både fötter och skridskor som är sommar-vana. Ett par begagnade går givetvis fortare, men det är ändå samma historia light. Det är med andra ord inte alls ovanligt att man inte känner sig helt bekväm i ett per skridskor från början.
Hoppas det hjälpte