Citat:
Ursprungligen postat av oreng
En liten muskel är alltid svagare än en större. Men beror på vilken person den sitter på och vad man ska göra med den.
Vad är att vara stark? Att orka tung vikt, att orka belasta länge dynamiskt, statiskt? Snabbhet, spänstighet, Explosivitet?
Förlåt för off-topic men lånar tråden lite när de väl har kommit upp. Innebörden av styrka ska väl innefatta allt mer eller mindre, sen kan man utveckla sig efter en viss modell för önskat mål(?).
Platsar inte kanske för dem med målen med en mindre kropp men är inte all träning viktig?
Det jag vill komma in på är att jag själv filosoferar ang. teorier, att man skulle få en bra volym med all dess träning. Variation är väl en stor fördel i ens volym utveckling?
Om man så pass skulle utveckla volym bättre så, varför välja bort tex. Snabbhet, explosivitet m.m?
Observera att det här inte bygger på någon studie eller liknande som kan styrka detta. Består av egna teorier.
Jag vill ej påstå att jag anser så värst kunnig i träning utan vet små fakta till en grund som bra förkunskap, så ta inte det för allvarligt nu om jag tänker hel fel. Undrar vad folk här på FB kan tycka och tänka om det(?).