Hej
just nu har jag Windows 7 installerat p min dator.
Men eftersom min USB-keyboard inte fungerar till windows 7 vill jag ha windows XP p min andra hrddisk (D) och anvnda synten och mina musikprogram via den. Hur gr jag detta p ett s enkelt stt som mjligt, ngon som kan dela med sig en bra guide eller bara beskriva steg fr steg?
Vad fel ni har. Jag startade datorn med xp-skivan i och valde att xp skulle installeras p hrddisken D. Nu nr jag startar fr jag inte alls vlja vilket operativsystem jag vill starta med, som ni sa, utan xp startas upp direkt. Snlla hjlp mig o lsa det s jag fr tillbaka w7 p C och kan starta med xp med harddisken D!
Vad fel ni har. Jag startade datorn med xp-skivan i och valde att xp skulle installeras p hrddisken D. Nu nr jag startar fr jag inte alls vlja vilket operativsystem jag vill starta med, som ni sa, utan xp startas upp direkt. Snlla hjlp mig o lsa det s jag fr tillbaka w7 p C och kan starta med xp med harddisken D!
Gjorde som lnken sa, men fr inte upp ngot annat alternativ n "windows xp" mste ja g in i BIOS setup nr datorn startas eller hur vljer jag att det r windows 7 som ska startas och inte xp??
Det dr beror p att XPs bootloader har skrivit ver den som satt i win7. De bgge anvnder till rga p allt olika bootloaders. Anvnd EasyBCD fr att fixa det.
Jag har svarat i ett antal trdar om detta hr p flashback. Har skningen upphrt att funka eller?
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!