2009-10-31, 23:34
Medlem
För ett antal år sedan så hittade jag sidan www.sexiganoveller.se.
En bra sida om man som jag gillar sexnoveller. Novellerna håller ofta hög kvalité, vilket också syns på vilket betyg novellen fått.

Många oliga genrar finns representerade.

Någon annan som också gillar sexnoveller?
Citera
2009-10-31, 23:37
Medlem
http://www.sexnovell.se/

Sexnoveller är sköna,går att sitta framför datorn och läsa fastän man har folk runt sig
Citera
2009-10-31, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggmax

Sexnoveller är sköna,går att sitta framför datorn och läsa fastän man har folk runt sig

Mmm precis.
Jag skulle vilja rekommendera att skriva egna också. Mina kan du läsa på www.sexnoveller.se.
Anders i Umeå är mitt nick.
Citera
2009-10-31, 23:39
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aanders

Någon annan som också gillar sexnoveller?

När jag var yngre, typ 17-18 så gick jag och en polare igenom de sexnoveller och berättelser som brukade finnas med i porrtidningarna på den tiden. Vi analyserade de olika komponenter som skulle finnas med för att novellen skulle tas med och få hög ersättning. Sen var det bara att jobba utifrån den mallen och skicka in sina alster. Tjänade jävligt bra med pengar faktiskt eftersom varje novell publicerades i flera tidningar och pocketböcker. Okej, det var väl inget jag kommer att vinna nobelpriset i litteratur på, men va fan, snabba pengar!
Citera
2009-10-31, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aanders
Mmm precis.
Jag skulle vilja rekommendera att skriva egna också. Mina kan du läsa på www.sexnoveller.se.
Anders i Umeå är mitt nick.

Skall kolla på en gång!
Citera
2009-10-31, 23:47
Medlem
Kruxillimuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
När jag var yngre, typ 17-18 så gick jag och en polare igenom de sexnoveller och berättelser som brukade finnas med i porrtidningarna på den tiden. Vi analyserade de olika komponenter som skulle finnas med för att novellen skulle tas med och få hög ersättning. Sen var det bara att jobba utifrån den mallen och skicka in sina alster. Tjänade jävligt bra med pengar faktiskt eftersom varje novell publicerades i flera tidningar och pocketböcker. Okej, det var väl inget jag kommer att vinna nobelpriset i litteratur på, men va fan, snabba pengar!
Hur mycket snackar vi?
Citera
2009-10-31, 23:48
Medlem
Vad gillar du själv då? Det du skriver om eller??
Citera
2009-11-01, 00:05
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruxillimux
Hur mycket snackar vi?

Man fick mellan 200-800 kronor per novell och varje novell kunde publiceras i tre-fyra olika tidningar. Hade man ett par noveller ute så ramlade det inte ett par tusen i månaden. Det här var alltså runt 1991-92 om jag inte minns fel.

Citat:
Vad gillar du själv då? Det du skriver om eller??

Pratar du med mig? Jag tyckte att sexnovellerna som jag skrev enligt mallen var jävligt platta, ytliga och tråkiga, men samtidigt så visste jag ju att det var dessa som man fick mest betalt för.
Citera
2009-11-01, 01:16
Medlem
csts avatar
Citat:

Läs längst ner på den sidan vilken mediagrupp den tillhör.

För den lite mer sofistikerade kan jag rekommendera Anais Nïns bok Venusdeltat. Den innehåller vad som kallas erotiska noveller och är intressant läsning.
Senast redigerad av cst 2009-11-01 kl. 01:18.
Citera
2009-11-01, 06:59
Medlem
Har börjat reta mig mer och mer på noveller. Speciellt när författaren ska ha med något som liknar en handling och behöver skriva 10 sidor innan det händer något. Sen att allting blir så jävla överdrivet och onaturligt gör ju inte saken bättre. Sättet som personerna börjar knulla är alltid den värsta biten: Någon blir kåt av att fläkten vibrerar och därefter knullas det hejvilt. Att tjejerna dessutom får orgasm bara man petar lite på dem gör ju inte saken bättre.

Men men, om man måste läsa 100 dåliga noveller för att hitta ett guldkorn är det värt det. En välskriven novell är sjukt mycket bättre än en film, och ibland orkar man t o m läsa klart den.

När vi ändå är inne på ämnet så måste jag avslöja att jag haft en (väldigt) kort karriär som novellskrivare. Jag satt på ett LAN och blev övertalad till att ställa upp i en tävling som i stort sett gick ut på att jag skulle skriva en homoerotisk novell i jag-form som inkluderade personen jag satt bredvid. Det var minst sagt intressant.
Citera
2009-11-01, 09:12
Medlem
DemHerrens avatar
Jag har hittat sedan länge en mycket större sida. Men den är på engelska. Många bra berättelser, mycket bra upplagt och väldigt aktivt. Hittar man en bra författare kan man i bland hitta många bra berättelser.

http://www.literotica.com/stories/
Citera
2009-11-16, 16:17
Medlem
douloureuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemHerren
Jag har hittat sedan länge en mycket större sida. Men den är på engelska. Många bra berättelser, mycket bra upplagt och väldigt aktivt. Hittar man en bra författare kan man i bland hitta många bra berättelser.

http://www.literotica.com/stories/

Literotica är ett guldkorn. Många (kanske den övervägande delen?) är välskrivna och ibland har de faktiskt litterära kvalitéer väl utöver den erotiska biten. Det finns mängder av noveller där också, och forumet är lite av en klubb där författarna sporrar och hjälper varann, så att produktiviteten och kreativiteten ökar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in