~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
Förord till moderatorerna på Flashback Forum:
Om denna tråd ej är lämplig på denna avdelning av Flashback, snälla informera mig om detta, eller flytta på den, tack!
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
Hej!
Detta är mitt första inlägg här på Flashback Forum men jag skall försöka göra det så tydligt som möjligt.
Som rubriken lyder så handlar det om att installera Windows på en netbook med operativsystemet Linux installerat.
Här har vi då hela historien:
Jag bestämde mig för att köpa en netbook för studiernas skull, det blev en Acer Aspire One D531, med Windows XP Home Edition installerat.
Efter några månader så hade jag tröttnat på Windows XP, som jag även har på min andra laptop (en Acer Aspire 5610) och bestämde mig för att testa någonting nytt, sagt och gjort, sedan hade jag installerat linux distributionen Moblin på netbook:en med hjälp av en 2 GB USB-minne, jag fann snabbt att Moblin inte var någonting för mig och ångrar nu att jag bytte OS.
Problemet:
Problemet med att installera tillbaka Windows XP på datorn är attt det inte finns någon CD/DVD-läsare i datorn (jag har en laglig Windows XP-skiva som jag fick med den andra datorn).
Prövade lösningar:
* Installation/Boot av XP via USB-minne.
Gör en boot från skivan, sedan laddar först några filer och plötsligt kommer det fram att en fil saknas... (Det händer alltid).
* Alt + F10.
Denna kombinationen av knappar fungerar ej (Händer ingenting).
Någon som har erfarenhet detta som skulle vilja dela med sig av sin kunskap?
Jag skulle bli väldigt tacksam för svar!
Tack på förhand!
~* H.AY *~