Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2009-11-01, 13:47
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Precis, jag tycker personligen att det är lite dumt att ha de ämnen som har flest läsare överst, det som enligt mig bevisar aktivitet är ju om det skrivs några inlägg i tråden. Amatörporrtråden har över 4 miljoner visningar, vilket är fler visningar än vad hela forum har så den kommer alltid ligga långt upp på den här listan. Men är det ett av flashbacks hetaste ämnen? Nej, inte alls.

Där sa du något, det väsentliga är vilka trådar det skrivs mest i enligt min mening med.
Där ligger iofs alltid "Sover alla ... 2009" "Fylletråden" i topp, dessa kunde med fördel filtreras bort från den listan.
Citera
2009-11-01, 13:49
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Där sa du något, det väsentliga är vilka trådar det skrivs mest i enligt min mening med.
Där ligger iofs alltid "Sover alla ... 2009" "Fylletråden" i topp, dessa kunde med fördel filtreras bort från den listan.
Jo, trådar i laidback och evighetsdiskussioner är ju inte riktigt relevanta i en sådan lista eftresom alla inte har tillgång till dessa avdelningar.
Citera
2009-11-01, 14:02
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Jo, trådar i laidback och evighetsdiskussioner är ju inte riktigt relevanta i en sådan lista eftresom alla inte har tillgång till dessa avdelningar.

Laidbacktrådarna syns inte i "heta ämnen" för dem som ej har tillgång till Laidback iofs.
Men vissa trådar i Laidback kunde gott filtreras bort ändå.
Citera
2009-11-01, 14:08
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Laidbacktrådarna syns inte i "heta ämnen" för dem som ej har tillgång till Laidback iofs.
Men vissa trådar i Laidback kunde gott filtreras bort ändå.
Jag har en helt annan idé för laidback: https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=128...

Nej vars, men jag har tagit upp frågan i outlaw så får vi väl se om det är någon bra idé att svänga om lite bland heta ämnen. Det är ju en jäkligt bra funktion i alla fall.
Citera
2009-11-01, 15:00
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Jag håller inte riktigt med där. Det finns lyckligtvis en liten mängd medlemmar med den oerhört trevliga inställningen att man inte behöver posta ett inlägg ifall man inte känner att man har något att tillföra. Att en tråd full med "+1"-inlägg ska kunna segla upp högst på listan tills en moderator hunnit städa gynnar ingen.

Samtidigt ska man beakta att Flashback har ungefär tio gånger så många besökare som aktiva medlemmar. Bryr man sig om vad alla icke-medlemmar tycker är intressant så blir det svårt att komma ifrån att trådar med många läsare ska rankas högt.

En idé kan vara att göra en lite mer avancerad uträkning när rankingen ska tas fram. Plocka fram postfrekvensen och sätt den i relation till antalet läsare. Kan man sen dessutom ta bort rena list-trådar så kommer kanske lite mer variation att synas i listan.
Citera
2009-11-01, 15:09
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Jag håller inte riktigt med där. Det finns lyckligtvis en liten mängd medlemmar med den oerhört trevliga inställningen att man inte behöver posta ett inlägg ifall man inte känner att man har något att tillföra. Att en tråd full med "+1"-inlägg ska kunna segla upp högst på listan tills en moderator hunnit städa gynnar ingen.

Samtidigt ska man beakta att Flashback har ungefär tio gånger så många besökare som aktiva medlemmar. Bryr man sig om vad alla icke-medlemmar tycker är intressant så blir det svårt att komma ifrån att trådar med många läsare ska rankas högt.

En idé kan vara att göra en lite mer avancerad uträkning när rankingen ska tas fram. Plocka fram postfrekvensen och sätt den i relation till antalet läsare. Kan man sen dessutom ta bort rena list-trådar så kommer kanske lite mer variation att synas i listan.

Det är iofs sant, men listan skulle ju finnas kvar det endast ordningen i listan som skulle ändras. Det är inget "jätteproblem"

Vi har nog lite olika syn på "heta ämnen" beroende på vilken roll och uppgift vi har på forumet.

BTW
Heta ämnen läge för sammanfogning?
Citera
2009-11-01, 21:25
Medlem
cromarmots avatar
Att de ämnena är de hetaste ämnena beror ju på att folk vill diskutera begreppen, och behöver alltså inte betyda att det är det vi vill se/ha.
Citera
2009-11-01, 21:29
Medlem
Cotillions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cromarmot
Att de ämnena är de hetaste ämnena beror ju på att folk vill diskutera begreppen, och behöver alltså inte betyda att det är det vi vill se/ha.

I den bästa av världar så kanske, här har dock "Som youtube fast porr" bara 34 svar men 255 659 sidvisningar.
Det är med andra ord inget som diskuteras utan folk går bara in på länkarna.
Citera
2009-11-01, 22:07
Medlem
cromarmots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cotillion
I den bästa av världar så kanske, här har dock "Som youtube fast porr" bara 34 svar men 255 659 sidvisningar.
Det är med andra ord inget som diskuteras utan folk går bara in på länkarna.

Ja, det jag menar är bara att det inte alltid behöver vara så. Men jag läste fel och trodde att han undrade varför det liksom var porr som utspelar sig med våld osv vi var ute efter, fast jag fatta nu att han menade varför alla trådar handlade om snusk, knark, våld och porr.

Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in