2009-10-31, 11:11
Medlem
Struttens avatar
Jag är en av dem som blir tokig när folk posthorar eller på annat OT-vis spammar trådarna på flashback.

Vad jag undrar är dock hur gamla inlägg det är någon idé att rapportera? Ett år gamla inlägg förstår jag är rätt ointressant, men om det handlar om en vecka eller två, ska jag då rp:a, eller har OT:n preskriberats vid det laget?
Citera
2009-10-31, 11:30
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Jag är en av dem som blir tokig när folk posthorar eller på annat OT-vis spammar trådarna på flashback.

Vad jag undrar är dock hur gamla inlägg det är någon idé att rapportera? Ett år gamla inlägg förstår jag är rätt ointressant, men om det handlar om en vecka eller två, ska jag då rp:a, eller har OT:n preskriberats vid det laget?

Jag skickar RP på ännu äldre inlägg ibland när jag är i någon gammal tråd, någon preskribering finns inte vad jag vet.
Citera
2009-10-31, 11:44
Medlem
TTKs avatar
Jag tycker inte det är något problem att rapportera en två veckor gammal tråd.

Är det OT så kan det raderas, även om det skulle vera ett år gammalt.
Citera
2009-10-31, 11:48
Medlem
LadyTeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TTK
Jag tycker inte det är något problem att rapportera en två veckor gammal tråd.

Är det OT så kan det raderas, även om det skulle vera ett år gammalt.

Jag har fått bassning för att jag rapporterat inlägg över ett år och då fått veta att inlägg från 2008 nu är preskriberade. Jag tycker att det är skitirriterande då stora trådar med många inlägg ofta är fyllda med OT som aldrig har blivit rensat. Det kan vara skit från 2007 men om tråden fortfarande är aktiv så kan väl ändå OT tas bort, även om det är gammalt?
Citera
2009-10-31, 12:02
Medlem
Struttens avatar
Det är jättebra att det blir en diskussion, så kanske det kan komma fram något slags praxis...

En annan sak jag undrar över är hur nitisk man behöver vara när man rapporterar? Om en tråd innehåller sjukt mycket OT räcker det kanske att man rapporterar ett inlägg, och kommenterar det med att det är mycket OT i tråden, eller ska man rapportera varje enskilt inlägg som är OT?
Citera
2009-10-31, 12:42
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Det är jättebra att det blir en diskussion, så kanske det kan komma fram något slags praxis...

En annan sak jag undrar över är hur nitisk man behöver vara när man rapporterar? Om en tråd innehåller sjukt mycket OT räcker det kanske att man rapporterar ett inlägg, och kommenterar det med att det är mycket OT i tråden, eller ska man rapportera varje enskilt inlägg som är OT?

Precis, det räcker om du rapporterar ett inlägg, blir lite jobbigt annars med xx-antal RPs i samma tråd
Citera
2009-10-31, 12:50
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive
Precis, det räcker om du rapporterar ett inlägg, blir lite jobbigt annars med xx-antal RPs i samma tråd

Perfekt! Lättare för mig OCH för er!
Citera
2009-10-31, 13:14
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive

Om jag inte missminner mig så vill modsen i Krim (och Veckans brott?) gärna ha ett RP per inlägg, och dom flesta andra nöjer sig med att man skriver att det är "mycket OT i tråden efter detta inlägg".
Citera
2009-10-31, 13:34
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Om jag inte missminner mig så vill modsen i Krim (och Veckans brott?) gärna ha ett RP per inlägg, och dom flesta andra nöjer sig med att man skriver att det är "mycket OT i tråden efter detta inlägg".
Precis, det kom ju upp i en tråd härom sistens. Jag tar hellre en RP och går igenom tråden själv men just i krim så fungerar det systemet inte så bra pga längden på trådarna och hur snabbt de utvecklas.

RPa kan man göra på allt man tycker förtjänar ska RPas, sen kanske inte allt åtgärdas men det skadar aldrig. Även gammalt OT kan raderas.
Citera
2009-10-31, 14:24
Medlem
Orzions avatar
Vet att jag av mistag en gång rapportera en gammal tråd men fick då PM att så gammla trådar inte bahandlas. .
Citera
2009-10-31, 14:26
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Vet att jag av mistag en gång rapportera en gammal tråd men fick då PM att så gammla trådar inte bahandlas. .
Det beror nog på vad det var du RPade.
Citera
2009-10-31, 18:04
Bannlyst
Ja rp ett flera år gammalt inlägg en gång och fick ett tack.

Det verkar vara väldigt olika. Kanske mod i varje avdelning kan skriva hur de vill ha det. Så behövs inga frågor. För att rensa bort ot och sånt är bra, man kan läsa trådar utan att scrolla ihjäl sig. Tycker det är bra att folk bidrar. Men frågan är alltså hur man rpar bäst?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in