2009-10-31, 05:17
Bannlyst
Hejsan!

Jag skulle formatera om min bärbara dator med en vanlig XP skiva och märkte att det inte funkade..

Jag satt och funderade ett tag och kom på att man måste ha recovery skivan för att kunna formatera om datorn..

Så ja söker efter en recovery skiva till en " HP NX9420 " med Windows XP.

Snälla hjälp mig att hitta en recovery skiva som man kan ladda ner gratis eller om någon har en sån skiva och kan göra en .img fil eller nåt som man kan få tanka...

MVH / smyrtan
Citera
2009-10-31, 05:47
Medlem
Läs manualen eller HPs hemsida för hur man hittar programmet under start för att skapa en recovery skiva. Du kan alltid köpa Recovery Skivor från HP för några hundra (ca 400 kr ?).Datorn ska också ha en recovery partition. Det står också där hur man kommer åt den.

Första dagen du någonsin startade datorn stod det klart och tydligt att du bara behövde stoppa in CD/DVD skivor och välja att skapa Recovery skivor. Om du är så lat att du inte läser vad som står på skärmen får du skylla dig själv enligt HP (butiker etc) och garantin kan du få problem med bara för att du var så lat.
Citera
2009-10-31, 12:50
Medlem
hasenfrasens avatar
Klart det funkar med en vanlig XP-skiva, MEN... du bör läsa tråden @ http://forums.mydigitallife.info/showthread.php?t=6077 och köra " VLK and OEMBIOS changer" för att slippa klagomål från WGA/MGA då ditt BIOS redan innehåller SLP som gör att du slipper online-aktivera ditt Windows.
Citera
2009-11-01, 20:28
Bannlyst
Jag fick datorn av en polare som var less p ådatorn..

Så det är inte ja som har haft den från start.
Sedan är ja inte så nörd att ja vet inte hur man gör en recovery skiva heller, recovery hårddisken är tom på datorn.

Det funkar inte med en vanlig XP skiva heller..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in