2009-10-31, 00:01
Medlem
Insuliins avatar
Hej, vid niotiden denna afton la mitt internet av. Jag har stängt av både modem och router flera gånger och låtit dem stå avstängda i allt från 20 min upp till en timma men jag får fortfarande ingen ip. Vad kan problemet vara? jag har inte ändrat på något utan det bara la av. För dem som undrar hur jag lyckas surfa på fb utan internet så är det för att jag surfar via 3G på mobilen.
Senast redigerad av Insuliin 2009-10-31 kl. 00:05.
Citera
2009-10-31, 00:06
Bannlyst
Det är inte något tillfälligt fel i ditt område då? Det kan ju inträffa då och då.
Citera
2009-10-31, 00:07
Medlem
Lyser DSL-lampan på modemet?
Om inte, kan du nog glömma internt fel. Bara att felanmäla.
Citera
2009-10-31, 00:18
Medlem
Insuliins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lewi501
Lyser DSL-lampan på modemet?
Om inte, kan du nog glömma internt fel. Bara att felanmäla.
Den lyser!
Citera
2009-10-31, 00:21
Medlem
Insuliins avatar
DNS lampan lyser, datorn har kontakt med routern och routern har kontakt med modemet. När jag går in i routern så är den erhållna ipn 0.0.0.0
Citera
2009-10-31, 00:28
Medlem
Insuliins avatar
När jag kör auto internet detection i routern så hittar den inget.
Citera
2009-10-31, 00:32
Medlem
Insuliins avatar
Ingen som vet vad det beror på eller varit med om något liknande?
Citera
2009-10-31, 00:43
Medlem
Då har du förbindelse med din överlämnare, AXE-station eller vad det nu kan vara. Kanske har din leverantör problem med en switch, sin DHCP-tjänst, nån server, eller möjligtvis allmänna driftsproblem i ditt område.

Felanmäl!

Glöm inte att logga tidpunkt, vem du pratar med och överenskommna åtgärder. Hälften av alla Telias felanmälningar "försvinner".
Citera
2009-10-31, 01:47
Medlem
Insuliins avatar
Körde en felkoll på Telias hemsida genom att ange mitt telefonnummer och det hittades inga driftfel förutom att det stod att jag inte hade någon ip. Följde deras guide och har nu även kopplat modemet direkt in i datorn och startat om allt osv men det fungerar ändå inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in