Enligt mig sjlv r ett starkt psyke:
Avsaknad av neuroser och som skapar problem fr en sjlv.
Normalt eller stark intelligens, det gr i sin tur att personen kan hantera och kontrollera intryck och neurologiska impulser tillfredsstllande. Viktigt r att personen inte har egenskaper som kan kopplas samman med jagsvaghet = lg intelligens, lttpverkad av andra, bristande impulskontroll.
Sedan enligt viss psykologi finns det olika personlighetstyper. Jag och modern psykologisk forskning r tveksam till just benmningen personlighetstyper. Men jag uppfattar det som om att personer som kan tskilja knslor och logiskt tnkande som psykologiskt starkare n dem som inte gr det.
Nr jag gjorde lumpen s var de mest psykologiskt starka de som hade ngorlunda bra fysik, inte helt ovntat kanske. Dremot s hade de personerna likadan kldstil. De var varken punkare, hrdrockare, hipphoppare eller tuffakillen. Snarare de som r helt vanliga utan speciell stil och ganska normalt beteende igenom. Likas r det bttre att vara genomsnittlig p flera olika omrden n att vara mycket bra p en sak men dlig p en annan.
Sedan tror jag det r subjektivt vem som uppfattas psykiskt stark. Men neurotiska mnniskor gr bort direkt.
Det bsta sttet att testa sitt psyke r att ka till USA och brutalt dda en polis, eller varfr inte flera mitt p en gata s du ker in p livstidsfngelse i ett instngt rum och ser hur lng tid det tar fr dig att f psykos.
Det bsta sttet att testa sitt psyke r att ka till USA och brutalt dda en polis, eller varfr inte flera mitt p en gata s du ker in p livstidsfngelse i ett instngt rum och ser hur lng tid det tar fr dig att f psykos.
Om du har blivit herre ver dig sjlv, allts att du sjlv kan "skapa" knslor, eller man kanske ska sga styra sina knslor. Allts att du kan lta rationellt tnkande segra mot det kanske mer nra till hands och smre emotionella repsonsen.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!