2009-10-30, 19:06
Medlem
livemannens avatar
Två frågor jag hoppas får svar på om dessa två "Matematikprogrammet" och "Teknisk matte"
1. Vilken är det svårast matte i?
2. Vilken är det mest matte i?
Citera
2009-10-30, 19:47
Medlem
Tomorrow Knowss avatar
Citat:
Det är väl annorlunda från person till person. Har du svårt för abstrakta begrepp och dylikt lär det förstnämnda vara svårare.

Har du svårigheter för "komplicerad" matte är nog den sistnämnda den svårare, det är iallafall min bild av teknisk matte som lite mer invecklad.
Citat:
Uh, båda är 100% matte utgår jag ifrån, du då?
Citera
2009-10-30, 19:52
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livemannen
Två frågor jag hoppas får svar på om dessa två "Matematikprogrammet" och "Teknisk matte"
På fråga 1 skulle jag säga att det är detsamma (såvida det är på samma skola), Matematikerna och de tekniska matematikerna har förmodligen möjlighet att välja samma kurser.

På fråga 2 vinner matematikprogrammet, Teknisk matte är en ingenjörsutbildningen och kräver att du läser en hel del annat som mekanik, fysik och ellära.
Citera
2009-10-30, 20:24
Medlem
mrows avatar
Teknisk matematik är hårdare, kolla scheman för de två programmen så ser du att civ.ing. plöjer igenom matematikkurserna i mkt högre tempo. Sen skiljer sig väl matten vid de olika programmen åt genom att på teknisk ska man bara komma fram till rätt svar men på matematematik programmet måste man förklara mer nogrannt typ.
Citera
2009-10-31, 14:35
Medlem
livemannens avatar
Tror jag kommer välja det Matematikprogrammet i Göterborg.. Är inte så höga antagningspoäng där
Citera
2009-11-01, 02:18
Medlem
Old Insights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livemannen
Tror jag kommer välja det Matematikprogrammet i Göterborg.. Är inte så höga antagningspoäng där

Då ses vi kanske där HT2010.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in