Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-10-30, 16:19
Medlem
Jag har fått två problem på min relativt nyinstallerade burk.

1. Aktivitetshanteraren går ej att använda eftersom när man startar den visar den bara inloggade användare och det finns två alternativ: Koppla ifrån eller Logga ut. Den går ej heller att stänga ner eftersom den inte har något "windows-fält"

2. Andra problemet är med avstängningen. När datorn varit igång ett tag och den ska avslutas går inte det. När man går in på Startmenyn och väljer "Stäng av" blir muspekaren ett timglas och ingenting händer sedan. Jag har varit tvungen att stänga av datorn manuellt med huvudströmbrytaren vilket inte är specielllt bra..

Någon som har ett svar och en lösning på mina problem? Skulle uppskattas! Tack!

(vet ej var tråden borde ligga men om detta är fel får väl Mod flytta den)
Citera
2009-10-30, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnschore
Jag har fått två problem på min relativt nyinstallerade burk.

1. Aktivitetshanteraren går ej att använda eftersom när man startar den visar den bara inloggade användare och det finns två alternativ: Koppla ifrån eller Logga ut. Den går ej heller att stänga ner eftersom den inte har något "windows-fält"

2. Andra problemet är med avstängningen. När datorn varit igång ett tag och den ska avslutas går inte det. När man går in på Startmenyn och väljer "Stäng av" blir muspekaren ett timglas och ingenting händer sedan. Jag har varit tvungen att stänga av datorn manuellt med huvudströmbrytaren vilket inte är specielllt bra..

Någon som har ett svar och en lösning på mina problem? Skulle uppskattas! Tack!

(vet ej var tråden borde ligga men om detta är fel får väl Mod flytta den)
Aldrig hört talas om & förstår inte riktigt vad du ser?
En printscreen hade underlättat.

Nåja, eventuellt får du detta pga ngn mjukvara du installerat frivilligt eller ofrivilligt.
Du har väl fullt uppdaterat OS via Windowsupdate och allt ser ok ut i Enhetshanteraren?

Kan bli så om man kört dåliga pgm för att byta utseende på Windows, ibland sett nåt sådant och då tvingats maximera för att komma åt alla menyer, vet dock inte om det är så i ditt fall. Ibland hjälper det att dubbelklicka på det grå fältet upptill om hela menyraden är försvunen.

Klickbara rekommendationer:
Uppdatera Windows
Loggboken för att söka info att googla på.
MBAM och scanna efter malware
Clean Boot för att prova starta med enbart MS prylar. Fungerar det bra då, kan du lägga till en sak i taget tills du ev finner orsaken.
Senast redigerad av pc4life 2009-10-30 kl. 16:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in