2009-10-30, 13:53
Medlem
Sommarflipflops avatar
(Fel avdelning?)
Finns det några bra utbildande faktafilmer på nätet som innehåller grunderna till Judendom, Islam och Kristendom, om deras gud(ar), traditioner, levnadssätt osv..? En film om varje religion eller en sammansatt spelar ingen roll, tacksam för allt.

Mvh Sff
Citera
2009-10-30, 14:51
Medlem
passion of christ - kristendom, The message - islam, ten commandments - judendomen
Citera
2009-10-30, 15:38
Medlem
Sommarflipflops avatar
Tack, dock är jag mer ute efter dockmentärer och sånt. Tror jag var lite otydlig
Citera
2009-10-30, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarflipflop
Tack, dock är jag mer ute efter dockmentärer och sånt. Tror jag var lite otydlig
Fan vad du blåste jäveln,som aldrig förr?
Citera
2009-10-30, 19:05
Medlem
Kolla gärna med AV-centralen i din kommun. De har helt säkert dylika filmer. De flesta högstadieskolor brukar också ha en samling av dylika filmer. Fråga nån av lärarna, det är troligt att de lånar dig ett par filmer. Säkert om du går på skolan, men troligt om du är en intresserad allmänhet.
Verkar det vara kinkigt så ge dem någon pant för att garantera att du återlämnar filmen.

Synd att det är bara dokumentärer du är intresserad av. Bra spelfilmer är ett underbart sätt att få inblick.

För judendomen har man t.ex. Frisco Kid. En mycket innehållsrik bra västern med en sympatisk ung rabbin i huvudrollen. En av de filmerna jag har fäst mig vid!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in