Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-10-31, 00:13
Medlem
sommarlovs avatar
Det blev så för mig också, när Firefox uppdaterade sig en gång.

Antagligen bugg i FF eller scriptet till FB.
Citera
2009-10-31, 00:15
Medlem
jumpcuts avatar
Det ar faktiskt inte sarskilt svart. Man anses (av servern) vara inloggad i en timme efter sitt senaste sidbyte pa sidan om man inte loggar ut. Stanger man ner browsern (aven nedladdningsfonstret i FF) utan att logga ut och gar in pa forumet inom en timme sa kommer det se ut som att man inte last tradarna.
Citera
2009-11-01, 09:34
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwontheal
Tack, måste ju dock säga att det inte ser ut som en pil

Men tack never the less..

/IWH
En ruta med en pil i.

OnT: Samma sak för mig såklart, grymt jobbigt att inte hamna på första olästa post. Men är det inte så att man faktiskt hamnar på inlägget, fast den laddas alla bilder så man åker upp en bit?
Citera
2009-11-01, 11:26
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin
En ruta med en pil i.

OnT: Samma sak för mig såklart, grymt jobbigt att inte hamna på första olästa post. Men är det inte så att man faktiskt hamnar på inlägget, fast den laddas alla bilder så man åker upp en bit?
Jo, i Firefox hamnar första olästa inlägget i underkant av skärmen. Bläddrar man ner så är alltså det första inlägget som dyker upp det första olästa.
Citera
2009-11-01, 13:36
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Jo, i Firefox hamnar första olästa inlägget i underkant av skärmen. Bläddrar man ner så är alltså det första inlägget som dyker upp det första olästa.
Nja, inte för mig. Om allt funkar rätt så kommer jag på det sista inlägget jag läst, och scrollar sen ner till den olästa biten.
Men när det krånglar så här hamnar jag kanske tre sidor bakåt från min egen sista post.
Citera
2009-11-01, 14:00
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Nja, inte för mig. Om allt funkar rätt så kommer jag på det sista inlägget jag läst, och scrollar sen ner till den olästa biten.
Men när det krånglar så här hamnar jag kanske tre sidor bakåt från min egen sista post.
När det krånglar, är det så att du har varit inloggad tidigare då? För som sagt, om man stänger ner browsern utan att logga ut och sedan går in på FB igen inom en timme så "återställs" det så att det är som att du inte har läst de trådar du har läst.
Citera
2009-11-02, 01:11
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Blir samma för mig med, grymt störande!

En annan sak som är minst lika störande är att när man klickar sig tillbaks på forumindex, (Bakåtknappen alltså.) då hamnar man alltid längst upp på forumet och inte där man var innan. Jag brukar skriva mest i "foliehattsavdelningarna", som ligger nästan längst ner. Så när jag klickar "bakåt" så hamnar jag allra längst upp igen. Det är säkert för att jävlas.

Kan tillägga att det händer, dock EXTREMT sällan, att jag hamnar rätt när jag trycker bakåt. Det händer kanske en gång av hundra.
Vi har våra knep för att hålla medlemmarna i den avdelningen på tårna...

Jag har samma problem som ni har, men jag upplever att det inträffar när jag loggar in från samma dator/IP flera gånger under dagen. Då får jag "börja om" och jag antar att det har med cookies att göra.
Citera
2009-11-02, 03:54
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Vi har våra knep för att hålla medlemmarna i den avdelningen på tårna...

Jag har samma problem som ni har, men jag upplever att det inträffar när jag loggar in från samma dator/IP flera gånger under dagen. Då får jag "börja om" och jag antar att det har med cookies att göra.
Far jag gissa att du inte loggar ut och att det handlar om att det ar mindre an en timme mellan inloggningarna, samt att browsern varit helt nedstangd mellan inloggningarna?
Citera
2009-11-02, 09:40
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Far jag gissa att du inte loggar ut och att det handlar om att det ar mindre an en timme mellan inloggningarna, samt att browsern varit helt nedstangd mellan inloggningarna?
Har inte funderat så noga på det, men din beskrivning kan mycket väl stämma...
Citera
2009-11-02, 20:22
Medlem
Cadenzas avatar
Inte riktigt samma problem men nästan....är oftast längst nere på sidan i en tråd och refreshar för att det kommer nya inlägg, då hamnar jag i mitten av sidan och får scrolla ner för att läsa senaste (har 50 inlägg per sida). Jobbigt som fan i aktiva trådar, någon som har en lösning? Använder Firefox.
Citera
2009-11-02, 21:24
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadenza
Inte riktigt samma problem men nästan....är oftast längst nere på sidan i en tråd och refreshar för att det kommer nya inlägg, då hamnar jag i mitten av sidan och får scrolla ner för att läsa senaste (har 50 inlägg per sida). Jobbigt som fan i aktiva trådar, någon som har en lösning? Använder Firefox.
gå ur tråden och in igen så kanske det löser sig att du hamnar på samma ställe efter du refreshar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in