Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-30, 04:34
Medlem
_abous avatar
När jag startar FF och går in på Flashback visas trådar som att inlägg har tillkommit efter mitt senaste inlägg, trots att jag läste dom vid senaste besöket.
När jag sedan trycker på den röda pilen så placeras jag vid inlägg som jag redan läst, ibland även innan mina egna senaste inlägg i tråden.
Varför blir det så här och hur kan jag ändra på det?

Edit: som nu till exempel, jag stängde ner Firefox, och när jag nu loggar in igen visas den här tråden som att den innehåller nya ämnen.
Senast redigerad av _abou 2009-10-30 kl. 04:38.
Citera
2009-10-30, 07:33
Medlem
csts avatar
Är du säker på att du alltid är inloggad när du läser?

Annars kanske du kan pröva rensa kakor och sånt för att se om det löser sig.
Citera
2009-10-30, 07:44
Medlem
Samma här. Även om jag besökt tråden flera ggr både inloggad och oinloggad så hamnar jag alltid på ett visst ställe i tråden när jag ska gå in i den. sjukt irriterande att alltid hamna på s 147 när tråden är 1165 sidor. =)
Citera
2009-10-30, 19:45
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Är du säker på att du alltid är inloggad när du läser?

Annars kanske du kan pröva rensa kakor och sånt för att se om det löser sig.
Ja, jag är alltid inloggad.
Sparar ingen historik heller, så cookies borde väl inte vara boven?
Citera
2009-10-30, 19:49
Medlem
Farbror Fazers avatar
hänt mig massvis idag, fan va arg jag blir när jag kastas mitt i tråden för 5e gången
Citera
2009-10-30, 19:49
Medlem
Krafses avatar
Blir samma för mig med, grymt störande!

En annan sak som är minst lika störande är att när man klickar sig tillbaks på forumindex, (Bakåtknappen alltså.) då hamnar man alltid längst upp på forumet och inte där man var innan. Jag brukar skriva mest i "foliehattsavdelningarna", som ligger nästan längst ner. Så när jag klickar "bakåt" så hamnar jag allra längst upp igen. Det är säkert för att jävlas.

Kan tillägga att det händer, dock EXTREMT sällan, att jag hamnar rätt när jag trycker bakåt. Det händer kanske en gång av hundra.
Citera
2009-10-30, 19:53
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Ja, jag är alltid inloggad.
Sparar ingen historik heller, så cookies borde väl inte vara boven?

Cookies gör surfandet på flashback till något av en rysk roulette detta i kombination med autoinloggning på flera datorer, kontra enbart nedstängning av webbläsaren kontra utloggning och sedan återinloggning + flashbacks egen registrering för senaste besök påverkar detta med "lästa trådar".

För mig är det så att ett "återbesök efter nedstängning" resulterar i "olästa trådar" trots att jag läst dessa.
Citera
2009-10-30, 20:12
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
..

En annan sak som är minst lika störande är att när man klickar sig tillbaks på forumindex, (Bakåtknappen alltså.) då hamnar man alltid längst upp på forumet och inte där man var innan. Jag brukar skriva mest i "foliehattsavdelningarna", som ligger nästan längst ner. Så när jag klickar "bakåt" så hamnar jag allra längst upp igen. Det är säkert för att jävlas.
..
Det där irriterar jag mig också på. Ett tips, som bara fungerar för oss som hänger längst ner i scrollvärlden; direkt efter bakåt-klick slår du blixtsnabbt till "End"-knappen
Citat:
Ursprungligen postat av epost72

Cookies gör surfandet på flashback till något av en rysk roulette detta i kombination med autoinloggning på flera datorer, kontra enbart nedstängning av webbläsaren kontra utloggning och sedan återinloggning + flashbacks egen registrering för senaste besök påverkar detta med "lästa trådar".

För mig är det så att ett "återbesök efter nedstängning" resulterar i "olästa trådar" trots att jag läst dessa.

Okej, så alltså är cookies nästan tvungna att vara "enablade", för att få Flashback att fungera optimalt?
Citera
2009-10-30, 20:20
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Okej, så alltså är cookies nästan tvungna att vara "enablade", för att få Flashback att fungera optimalt?

Det är nog lite "Trial and error" som gäller, jag loggar ut ibland och sedan in igen, när jag vill rensa bland lästa/olästa trådar.
Citera
2009-10-30, 21:32
Medlem
iwontheals avatar
Måste hålla med krafse att det är sjukt störande när man går tillbaka så kommer man till top, detta måste gå att fixa på något sätt. elr?

Och vilken röda pil? Har fan aldrig sett en pil..

/IWH
Citera
2009-10-30, 21:37
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwontheal
Måste hålla med krafse att det är sjukt störande när man går tillbaka så kommer man till top, detta måste gå att fixa på något sätt. elr?

Och vilken röda pil? Har fan aldrig sett en pil..

/IWH
Den röda pilen.
Citat:
3. Ikonen "Gå till det första nya inlägget" hjälper till att hitta tillbaks det man senast läste. Skärmdump ikon
Citera
2009-10-30, 21:42
Medlem
iwontheals avatar
Tack, måste ju dock säga att det inte ser ut som en pil

Men tack never the less..

/IWH
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera