Resultat: Vilken är er favoritgenre?
Skräck
19,51%
16 röster
Fantasy
3,66%
3 röster
Sci-fi
10,98%
9 röster
Western
7,32%
6 röster
Drama
17,07%
14 röster
Romantik
0%
0 röster
Thriller
18,29%
15 röster
Action
2,44%
2 röster
Musikal
0%
0 röster
Deckare
0%
0 röster
Gangster
4,88%
4 röster
Film noir
7,32%
6 röster
Komedi
3,66%
3 röster
Annan
4,88%
4 röster
2008-08-27, 20:56
Medlem
Meloniums avatar
Nu är det väl inte ett enormt antal personer här som skriver/har skrivit professionella manus men de flesta har nog skrivit ett par historier i alla fall. Så vad gillar ni för genre mest att skriva och varför? Lämna gärna ett exempel från något ni har skrivit.

Själv föredrar jag att skriva skräck! Finns det nå mer underhållande än att försöka ta sig in i en människas huvud och sakta bryta ner dem?
Citera
2009-10-29, 21:16
Medlem
Drapåtrissors avatar
Har du någon favoritgenre inom film?

Ok vill inte ha en listtråd så motivera gärna. Själv går jag mest efter humör och väljer t.ex ofta en rolig komedi om det känns lite deppigt. Men allt utom animerat sväljer jag ofta men har nog också vuxit ifrån renodlad western och Hollywoodproducerade krigsfilmer tyvärr. Även sk Hong-Kong action börjar kännas lite tjatigt numera. En välgjord rysare känns däremot inte helt fel framåt småtimmarna särskilt. Har du någon favoritgenre inom filmen?
Citera
2009-10-29, 21:19
Medlem
Rakiis avatar
Skräck och ALLA dess undergenren mestadels för det är genren som jag växte upp med som liten och lärt mig älska det mesta som jag sett igenom åren. Sväljer allt mellan female fury, rape-n-revenge och slashers. Allt går ned på ett eller annat sätt, och finns fortfarande mycket man inte sett inom CAT 3-genren etc...
Citera
2009-10-29, 21:20
Medlem
cdxz11s avatar
Jag vet inte varför men jag är väldigt förtjust i zombiefilmer av olika slag. Annars är det ofta fantasy filmer och scifi som jag brukar gilla.
Citera
2009-10-29, 21:32
Medlem
olllies avatar
Film Noir (med underkategorier och sidgenres) ligger mig varmt om hjärtat. Stämningen och miljöerna är oerhört tilltalande
Citera
2009-10-29, 21:37
Avslutad
Jag älskar danska filmer. De är inte världens gladaste folk för inte!

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Skräck och ALLA dess undergenren mestadels för det är genren som jag växte upp med som liten och lärt mig älska det mesta som jag sett igenom åren. Sväljer allt mellan female fury, rape-n-revenge och slashers. Allt går ned på ett eller annat sätt, och finns fortfarande mycket man inte sett inom CAT 3-genren etc...

Vad är det?
Citera
2009-10-29, 21:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Vad är det?

Uppstod i Hong Kong i slutet av 80-talet har jag för mig, oftast våldsamma skildringar med våldtäkter, mord och ibland tentakel monster som i filmer som Guts of a Beuaty/Virgin filmerna. Anthony Wong är synonym för genren med filmer som Dr. Lamb och många fler.
Citera
2009-10-29, 21:43
Medlem
Giorgis avatar
Western, Sci-Fi och Slashers/Zombierullar.

Ge mig en film som innehåller allt detta!
Citera
2009-10-30, 02:41
Medlem
Moon The Loons avatar
Drama. Gärna B.O.A.T.S.
Citera
2009-10-30, 02:46
Medlem
StefPhoenixs avatar
Skräck är väl det som jag alltid haft mest intresse för. Allt från blodiga slashers till skräckdraman som t.ex. Universals gamla klassiker, d.v.s. The Wolf Man, The Invisible Man, Frankenstein etc.

Men jag gillar också renodlade dramafilmer mycket väldigt, speciellt dramafilmer som t.ex. skildrar folk med psykologiska aberrationer. Samhällskritiska filmer av olika slag uppskattas också.

Menn om jag ska välja mellan supragenrerna måste jag nog säga skräck ändå.
Citera
2009-10-30, 02:49
Medlem
wernblom88s avatar
Skräck (inte gore eller sånt som rakii gillar), Giallo, Film-Noir, Western, Postapokalyptiskt, Road-movies.
Citera
2009-10-30, 02:57
Medlem
BabyJesuss avatar
De bästa filmerna är väl ändå ofta de som blandar genrer.

Romantik (inte Sandra Bullock-romantik) får jag nog säga är en stor favorit genre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in