2009-10-29, 16:14
Medlem
Bohlingers avatar
Ja, det finns ju armsvett och så finns det armsvett. I mitt fall så luktar den antingen så som svett gör, lite äckligt men ingenting man dör av, eller så luktar den riktigt fränt och surt - typ som kattpiss. Det är riktigt otrevligt att gå omkring och få pustar av denna kattpissdoft upp i näsan och det blir ju pinsamt när man är bland folk.

Jag har ingen aning om vad som orsakar det, men det känns som att det luktat oftare den senaste månaden. Även om jag använder deo så kan det lukta och jag duschar typ en gång om dygnet och tvättar armhålorna med dubbeldush och vatten.

Jag är inte överviktig eller sjuk på något sätt och äter inga mediciner. Hur kan jag bli veck detta?
Citera
2009-10-29, 16:17
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlinger
Ja, det finns ju armsvett och så finns det armsvett. I mitt fall så luktar den antingen så som svett gör, lite äckligt men ingenting man dör av, eller så luktar den riktigt fränt och surt - typ som kattpiss. Det är riktigt otrevligt att gå omkring och få pustar av denna kattpissdoft upp i näsan och det blir ju pinsamt när man är bland folk.

Jag har ingen aning om vad som orsakar det, men det känns som att det luktat oftare den senaste månaden. Även om jag använder deo så kan det lukta och jag duschar typ en gång om dygnet och tvättar armhålorna med dubbeldush och vatten.

Jag är inte överviktig eller sjuk på något sätt och äter inga mediciner. Hur kan jag bli veck detta?
Absolut torr på Apoteket. Kostar väl en 70:- eller nåt i den stilen.
Citera
2009-10-29, 16:18
Medlem
Mengele.s avatar
Citat:

Har du provar Absolut torr? Det har hjälpt ett antal polare, det kan göra lite ont till en början men annars ska det vara helt torrt i armhålan - Prova!
Citera
2009-10-29, 16:24
Medlem
U137s avatar
Det kan bero på massa saker, hur gammal är du t ex?
Citera
2009-10-29, 16:28
Medlem
h4xx3r_kuks avatar
eller såhåller du på att ruttna invändigt
Citera
2009-10-29, 17:18
Medlem
2MissMes avatar
Har nånting ändrats den senaste månaden? Det kan ju vara nåt du äter/dricker eller nåt speciellt klädesplagg som gör att lukten ändras. Kanske är det till och med deodoranten som orsakar lukten. Sen byter du väl kläder också så inte svettlukten sitter kvar i dem?
Citera
2009-10-29, 17:20
Medlem
Idetorkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4xx3r_kuk
eller såhåller du på att ruttna invändigt

Det misstänker jag också
Citera
2009-10-29, 17:26
Medlem
JimGooses avatar
Citat:
Hur kan jag bli veck detta?
Använder du deoderant?
Duschar du på nåt annat sätt när det stinker?
Äter du nåt annat när de stinker?
Citera
2009-10-29, 18:28
Medlem
Bohlingers avatar
Provade Absolut Torr för typ ett år sedan men fick ingen effekt, jag kanske gjorde fel. Det är värt ett nytt försök iaf.

Jag har inte upplevt att jag ändrat något direkt, kanske att jag dricker för lite vatten?
Citera
2009-10-29, 18:47
Medlem
Vad har du för deo/antiperspirant?
Jag upplevde att antiperspirant gav de effekterna, när jag tvättade mig var det inte heller en "naturligt ren" känsla under armarna. Nu har jag deo, svetten luktar betydligt mildare. Deo är väldigt svårt att hitta numer.
Citera
2009-10-29, 19:08
Medlem
Disbeliefs avatar
Själv brukar jag skrubba med lite tvål i armhålorna, visst det hjälper ett tag men.
Jobbigt när det blir så klibbigt däri att man är tvungen att vrida på armarna kors och tvärs så dom får lite luft.

Jag ska nog också testa absolut torr.
Citera
2009-10-29, 20:16
Medlem
Lensflares avatar
Blev livrädd när jag började svettas mer än normalt och svetten luktade helt annorlunda än tidigare, började fantisera om cancer och andra otrevligheter.

Men nu tror jag att jag vet vad det berodde på, jag slutade dricka kaffe helt tvärt!
Nu är allt normalt igen så jag hoppas att kaffet var anledningen.

Har du slutat med något "gift" nyligen, typ cigg, snus eller kaffe?
Har även hört att stress/oro kan göra att man kan få lite märkligare svett än normalt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in