Citat:
Ursprungligen postat av
Liketed
Protector kan nog stämma.
Om han nu har en mer djupgående analyser och väljer att inte släppa den tycker jag det är ännu sämre. Jag har ad blocker så jag ser inte några ads. Tror inte han har några?
Tror snarare att han inte vill lägga ner tiden på att skriva ner mer vilket jag förstår. Jag tycker däremot att det är lite synd. Jag vill ha djupgående information och lära mig mer. Jag lär mig inget av hans blogg, bara trevliga aktietips ibland. Jag hoppas inte han bloggar för P&D som löparn mm. Jag tror han tycker det är kul. Tror inte det handlar om pengar. Jag tror du har fel i många fall. Iallafall de jag tittar på. Tror du Lundaluppen bryr sig om sina reklamintäkter?
Om det nu är på så vis skulle det vara ännu ett argument emot honom. De andra bloggarna(förutom oddballstock) jag länkade har inte som intresse att tjäna pengar på bloggen. De tycker investeringar är kul, dela med sig av sina tankar och diskutera.
Bloggar som försöker tjäna pengar på att haussa aktier ska man undvika.
Orkar inte leta efter det men nått av hans första inlägg beskrev bloggen mer som ett ställe att dokumentera utvecklingen, så tycker inte man kan "kräva" mer djupgående analyser. Sen om han sysslar med P&D (vilket jag personligen har svårt att tro) är det otroligt tråkigt men som vanligt så är det upp till läsaren att göra sina egna analyser innan man investerar, sen att många ryggar rakt av får stå för dem.
Jodå han har ads. Jag har också adblocker men brukar "disabla" den på sidor jag gillar för att "stödja". Är 1 stor banner annons på vänstra sidan och ytterligare två på högra sidan, sen vad det drar in för pengar har jag inte en aning om, några hundra kr per månad kanske. Dock har jag läst stora amerikanska aktiebloggar där vissa bokför sina inkomster och det var bl.a nån som snitta 1500$/månad i annonser så går att tjäna pengar om man lyckas attrahera läsare.
Sen håller jag absolut med att det är synd att det inte är mer utförliga analyser då han verkar duktig men man får nog ta denna bloggen för vad den är och det är mycket möjligt som du säger att det är tidsbrist.
Nedå håller med, tror absolut inte Lundaluppen skriver för pengarnas skull, han har ju varit otroligt tydlig med vad han får för inkomster, vad hans samarbeten betyder osv. Dock så har han ju i alla fall en banner annons på sin sida och den har han ju inte för skojs skull
EDIT: Den lista som du har är ju samtliga kanonbloggar med utförligare analyser. Man får nog dela upp bloggarna i några olika fack. Som dem du nämnde +spartacusinvest + ett gäng mer i "Djupare analyser" och sen ägamintid, Snåljåpen m.m i mer "lättläsliga light" bloggar; kul att läsa, en hel del info men sällan nått djupgående.
Sen är jag otroligt förväntansfull på just irvingsinvesteringar, tror den kommer bli sjukt bra.