2009-10-29, 09:47
Bannlyst
Moderator Expander låser mina trådar hela tiden, eftersom han inte gillar mig, eftersom jag är emot cannabis.

Får en moderator verkligen låsa en tråd hur som hellst, när man dessutom håller diskusionen på en vettig nivå? Det är lite som på familjeliv.se för när man skriver något opassande enligt cannabis rökarna, som att man är emot cannabis, så låses tråden bums.
Senast redigerad av Bajsbaggen 2009-10-29 kl. 09:51.
2009-10-29, 09:50
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsbaggen
Moderator Expander låser mina trådar hela tiden, eftersom han inte gillar mig, eftersom jag är emot cannabis.

Får en moderator verkligen låsa en tråd hur som hellst, när man dessutom håller diskusionen på en vettig nivå?
Ja, en moderator får låsa trådar om de inte uppfyller kraven för hur en tråd bör se ut. Går man in och startar tramstrådar i en avdelning får man räkna med att de låses. Vill du diskutera seriöst föreslår jag att du gör det genom att t ex presentera lite argument och fakta som stödjer det du säger.

Med det sagt ger jag dig den här länken som visar hur man ska göra om man vill klaga.
2009-10-29, 09:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Ja, en moderator får låsa trådar om de inte uppfyller kraven för hur en tråd bör se ut. Går man in och startar tramstrådar i en avdelning får man räkna med att de låses. Vill du diskutera seriöst föreslår jag att du gör det genom att t ex presentera lite argument och fakta som stödjer det du säger.

Så man måste ha fakta och källor i varenda trådstart? Varför låses inte de flesta trådar då? De flesta trådar innehåller inte några källor.

Edit; fick precis ett PM från expander, vilket lyder följande:
Jag låser för att du är dum i huvudet.
2009-10-29, 09:55
Medlem
cheeffs avatar
Citat:
Så man måste ha fakta och källor i varenda trådstart? Varför låses inte de flesta trådar då? De flesta trådar innehåller inte några källor.

Edit; fick precis ett PM från expander, vilket lyder följande:
Jag låser för att du är dum i huvudet.
Nä man kanske inte behöver källor på precis allt men startar man en tråd som påstår att man blir bög av att röka cannabis så borde man väl ha något som styrker detta påstående?
2009-10-29, 09:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cheeff
Nä man kanske inte behöver källor på precis allt men startar man en tråd som påstår att man blir bög av att röka cannabis så borde man väl ha något som styrker detta påstående?

Ja det hade jag också, men ville inte dela med mig av det!

Min senaste tråd, på vilket sätt är denna en tramstråd?
https://www.flashback.org/showthread.php?p=19511102#post19511102
2009-10-29, 10:00
Medlem
FINTs avatar
Det du skrivit i dina trådar har ju redan tagits upp tidigare. Tycker du borde använda de befintliga trådarna istället för att skapa nya om ett uttjatat ämne. Sen att du ens försöker klaga på cannabisforat förstår jag inte. Det går ju inte att ha en vettig diskussion där utan att någon blir upprörd så fort man nämner "hälsofarligt".
2009-10-29, 10:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FINT
Det du skrivit i dina trådar har ju redan tagits upp tidigare. Tycker du borde använda de befintliga trådarna istället för att skapa nya om ett uttjatat ämne. Sen att du ens försöker klaga på cannabisforat förstår jag inte. Det går ju inte att ha en vettig diskussion där utan att någon blir upprörd så fort man nämner "hälsofarligt".

Skriver man i gamla trådar så får man skit för det också, eftersom man då har "bumpat" enligt allt folk där och tråden låses ändå.

Precis det jag menar, en moderator borde väl veta bättre kan man ju tycka?
2009-10-29, 10:05
Medlem
FINTs avatar
Citat:
[/b]

Skriver man i gamla trådar, så får man skit för det också eftersom man då har "bumpat" enligt allt folk där.

Trådar finns av en anledning. Hellre att föra en diskussion i en redan existerande tråd istället för att skapa en ny om samma ämne. Fråga vem som helst vilket som är det solklara alternativet.

Sen kan jag inte påstå att upplägget i din tråd var speciellt givande. Kommer flera såna där trådar dagligen.
2009-10-29, 10:07
Medlem
egoss avatar
Citat:
[/b]

Skriver man i gamla trådar så får man skit för det också, eftersom man då har "bumpat" enligt allt folk där och tråden låses ändå.

Det har väl lite om hur du uttrycker dina åsikter. Att kalla folk insnöade haschtomtar bara för att de inte slutade upp med heroinet efter 1 månad på haschet. För många låter detta som något helt ofattbart eftersom de flesta "haschtomtar" aldrig ens vill röra heroinet och skulle aldrig komma på tanken.
2009-10-29, 10:07
Medlem
cheeffs avatar
Citat:

Ja vill man föra en normal diskussion så känns väl inte
Citat:
Ingen vanlig och normal person vill ha Haschet lagligt!
Vem fan vill att det ska bli fler heroinister och homosexuella i landet liksom?
så seriöst? Om du nu tar frågan seriöst, vilket jag tvivlar på, så kan man väl inte komma med tramssaker som "inga normala personer vill... ska bli fler heronister/homosexuella" osv. Men ska man tro vad andra skriver så är det väl ingen av de olika "sidorna", för och emot, som kan föra en vettig diskussion.

Menar inte att allt måste vara helt gravallvarligt men om man verkligen vill få fram eller påvisa en poäng så får man nog försöka lite bättre.
2009-10-29, 10:08
Medlem
expanders avatar
En kort titt på din historik ger ju inget intryck av att du är här för att för att diskutera kan man ju lugnt säga.

Du är hemskt välkommen att debattera om du är villig att göra det på en seriös nivå. Vare sig du är för eller emot cannabis.
Jag håller med om att 90% av de som postar i cannabisforumet är larvpottor men det berättigar inte dig att tramsa vidare fast med en motsatt åsikt.

Vi mods försöker rensa tramset men det är tyvärr inte lätt och dina provokationer gör det verkligen inte lättare.
Att du tramsar är en sak, men ditt provocerande trams drar igång automatiska försvarsmaskinen hos larvpottorna som hyllar cannabis till skyarna, något som du är mycket väl medveten om då detta är ditt syfte.
2009-10-29, 10:09
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:

Det är en tramstråd för att du påstår saker du inte har belägg för. I en diskussion ligger det på den som vill ändra gängse uppfattning att presentera bevisen och om du ska säga att man blir bög av att röka på så är det banne mig också på dig bevisbördan hamnar.

Cannabispolitik finns det mängder med trådar om så det är bara att bumpa någon om du kan tillföra något.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in