2009-10-29, 03:58
Medlem
tjena,

har just köpt en prs mira för några veckor sen från thomann och tänker att det är dags att börja upgradera sin gear.

har en vox ac4tv och den ...har inte tillräckligt med stake ller nåt för miran, finner att jag använder min OD pedal mer än amp disten för att få en bra ton.

kan inte racka upp så mkt ljud eftersom grannarna verkar ha glas mot golvet, speciellt på morronen, då det är roligast att spela. ac4:an är välkänd för att bryta upp för tidigt och inte ha någon headroom, så man pumpar upp volymen och det blir alldeles för högt.

fudnerrar på att köpa en ny amp som har en master kontroll och lite mer val, och låter bra. funderar just nu på fender princeton men den är 16w och jag har svårt nog med mina 1/4w på voxen. har kollat runt på nätet lite och vissa säger att den är en bra hemma förstärkare och andra har sagt att den är för högljud och inte prisvärd.

lite svårt att välja i djungeln. föredrar helrörs nuförtiden, tror också att det finns några av dem med master, men lite bättre ljud än voxen, mer tonval (voxen har bara volym, ton, och effektnivå) så jag kan få fin dist på lägre ljudnivåer. kör inte metal, så överdist är inget problem. spelar mest 70tal zep etc.

några rekommendationer?
Citera
2009-10-29, 05:39
Medlem
juste kan tillägga att iom volymer behöver jag nåt som inte känns i kroppen.

en tumregel jag har är att grannen kommer alltid när du spelar med tryck nog att du känner musiken i kroppen, som en vibration.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in