• 2
  • 3
2010-02-12, 18:39
Medlem
Stuntman Mikes avatar
Vart festar man i Visby?

Polaren är på ön och har tänkt att festa till att ikväll, vilket ställe går man till då?
För ALLT stänger väl inte över vintern?
Citera
2010-02-15, 12:24
Medlem
Herr_Oins avatar
Sammanfogade ämnen gällande nattklubbslivet i Visby utanför vecka 29 och ändrar rubriken till något mer passande.

/Mod
Citera
2011-05-11, 00:53
Medlem
Odi-et-amos avatar
Är övertygad om att jag inte är den enda personen som drar till Gotland över sommaren, så kan sparka lite liv i tråden. Har några frågor som jag hoppas någon/några kan svara på.

Hur ser kroglivet ut i början på juni och när börjar den riktiga tillströmningen av turister komma?
Kan tänka mig att det är kopiösa köer så man vill dö. Kanske man skulle kunna charma in sig hos någon som jobbar innan alla turister kommer Nåja. Vad tas det i inträde? Funderar på om allt höjs under politiker samt stockholmsveckan? Vilka ställen rekommenderas att gå till om man är 22?

Var firar man midsommar om man vill träffa människor? Både under dagen och kvällen.
Vad finns det för annat skoj man kan hitta på under sommaren. Förutom att besöka Kneippbyns sommar och vattenland ? Är gotlänningar lätta att ta kontakt med eller flyr det fältet om de märker att man inte kommer därifrån? Kan tänka mig att man är duktigt irriterad på många som kommer dit över sommaren och lever djävulen.
Citera
2011-05-11, 11:02
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odi-et-amo
Är övertygad om att jag inte är den enda personen som drar till Gotland över sommaren, så kan sparka lite liv i tråden. Har några frågor som jag hoppas någon/några kan svara på.

Hur ser kroglivet ut i början på juni och när börjar den riktiga tillströmningen av turister komma?
Kan tänka mig att det är kopiösa köer så man vill dö. Kanske man skulle kunna charma in sig hos någon som jobbar innan alla turister kommer Nåja. Vad tas det i inträde? Funderar på om allt höjs under politiker samt stockholmsveckan? Vilka ställen rekommenderas att gå till om man är 22?

Var firar man midsommar om man vill träffa människor? Både under dagen och kvällen.
Vad finns det för annat skoj man kan hitta på under sommaren. Förutom att besöka Kneippbyns sommar och vattenland ? Är gotlänningar lätta att ta kontakt med eller flyr det fältet om de märker att man inte kommer därifrån? Kan tänka mig att man är duktigt irriterad på många som kommer dit över sommaren och lever djävulen.
Gutekällaren är väl det säkraste kortet i klubbvärlden på Gotland i juni. Lättraggat också (om man gillar nyligen utexaminerade gymnasieelever o dyl.). Inträdet brukar ligga på en hunka. Munkkällaren är också det ganska trevligt om man är över 20. Själv besöker jag ofta Surfers när jag hälsar på. Skönt litet indiehak.

Midsommar firas förslagsvis på landet. Fårö är en klassiker, men även östkusten och Tofta kan fungera. Gotlänningar är ganska sociala av sig, bara du är rätt schysst så är det lugnt.
Senast redigerad av Herr_Oin 2011-05-11 kl. 11:04.
Citera
2011-05-23, 18:49
Medlem
Odi-et-amos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Oin
Gutekällaren är väl det säkraste kortet i klubbvärlden på Gotland i juni. Lättraggat också (om man gillar nyligen utexaminerade gymnasieelever o dyl.). Inträdet brukar ligga på en hunka. Munkkällaren är också det ganska trevligt om man är över 20. Själv besöker jag ofta Surfers när jag hälsar på. Skönt litet indiehak.

Midsommar firas förslagsvis på landet. Fårö är en klassiker, men även östkusten och Tofta kan fungera. Gotlänningar är ganska sociala av sig, bara du är rätt schysst så är det lugnt.
Finemang. Är en trevlig själ i verkliga livet och det sociala har jag aldrig haft problem med, att man dessutom är tjej gör nog det ännu lättare. Jag föredrar en lite äldre publik och har därför förstått att Hamnplan 5 verkligen inte är något. Men jag testar mig fram och ser vad som faller mig i smaken. Surfers verkar inte helt dumt efter en titt på hemsidan så jag får bege mig dit någon gång under sommaren. Tackar så mycket.
Citera
2012-03-30, 20:07
Medlem
Finns det något uteställe i Visby som är lite mer av ett fräscht barhängställe där man kan sippa på en öl/drink utan att det är superstort som Munkkällaren? Jag vill också slippa halvsunkiga irländska pubar.

Jag är mer ute efter ställe där man kan stå/sitta och snacka med vänner OCH att man ändå kan få spana in en och annan gotländsk puma som förhoppningsvis har passerat 18 för minst tio år sedan!

Vete f-n om jag lyckades förmedla vad jag är ute efter. Det kanske hjälper om jag säger lite mer av en loungelokal än något annat. Ungefär som Scandic Anglais för er som känner till det. Kan tillägga att det ska vara ett ställe som funkar att gå till nu under våren. Någon som har tips på något som iaf påminner om ovanstående?
Citera
2012-03-31, 16:50
Bannlyst
O´learys är det någon blatte som äger som kör hälften minst svart. Frekventerar aldrig det stället därav
Citera
2012-10-20, 21:17
Medlem
hobzs avatar
Bor för närvarande i Visby och går i skola här, tycker att utelivet är helt okej. Mycket bättre än studentorganisationen i alla fall.

Någon som vet hur det ser ut med röka här i hansastaden btw?
Citera
2012-10-20, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hobz
Bor för närvarande i Visby och går i skola här, tycker att utelivet är helt okej. Mycket bättre än studentorganisationen i alla fall.

Någon som vet hur det ser ut med röka här i hansastaden btw?

Röka svämmar det över av på Gotland.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in