2009-10-29, 15:26
Medlem
smurfehs avatar
Hm skumt.. Fungerar fr mig bde p iMacen p jobbet och MBn hemma
Citera
2009-10-29, 22:30
Medlem
Sweetiepies avatar
Nr jag kr Spotify s brukar jag i iTunes stlla den p ngon flik som inte innehller musik... typ Filmer dr jag inte har ngot. D hnder inget nr jag trycker p Play/pause... utan kan styra Spotify utan problem.
Citera
2009-10-31, 12:12
Medlem
crackhitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie
Nr jag kr Spotify s brukar jag i iTunes stlla den p ngon flik som inte innehller musik... typ Filmer dr jag inte har ngot. D hnder inget nr jag trycker p Play/pause... utan kan styra Spotify utan problem.

Lter ju faktiskt som det enklaste och vettigaste. Verkar dumt att skriva in nt i terminalen som gr att iTunes inte gr att starta ens.?
Citera
2009-10-31, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crackhitler
Lter ju faktiskt som det enklaste och vettigaste. Verkar dumt att skriva in nt i terminalen som gr att iTunes inte gr att starta ens.?
Men det r drygt att behva ha ett extra program som man inte ens anvnder igng Tycker apple borde ge en friheten att vlja om iTunes ska ppnas eller inte...
Citera
2009-10-31, 15:50
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crackhitler

Pongen r att det inte ska startas OM Spotify r igng. Exakt s r det p min mb och iMac p jobbet - dock verkar ju TS har lyckats f ngot rubbat fel.
Citera
2009-10-31, 18:10
Medlem
Bra att du tipsar men...

Om man ger sna hr anvisningar br man ocks tala om exakt vad de gr, och hur man terstller systemet till ursprungligt lge annars kan folk f riktiga problem.

Har lite svrt att frst folk som Ooskar som utan vidare bara knappar in snt hr. Det r lite som att ta nt som en frmling p stan pstr att man blir "kul" av, utan att ha en aning om vad det r eller som kommer att hnda.

Vad exakt gr din kod?
Citera
2009-10-31, 20:19
Medlem
smurfehs avatar
r inte min kod...

Str mer om det p http://discussions.apple.com/message...ageID=10175600

dmonner:

I've modified Andrew's script a bit, to allow for multiple applications to block iTunes. So if you have, say, both Spotify and Songbird on your system and you want iTunes to interfere with neither, then this is for you. To install my version, follow Andrew's directions and replace his link with mine: http://www.cs.umd.edu/~dmonner/iTunes

If you ant to add or modify the applications that block iTunes, just edit new the "iTunes" file on the line that starts "apps = ", adding in the names of any apps who should prevent iTunes from running when they themselves are running."
Senast redigerad av smurfeh 2009-10-31 kl. 20:44.
Citera
2009-10-31, 20:42
Medlem
Andreasvbs avatar
Kan frska frklara lite vad den gr.

cd /Applications/iTunes.app/Contents/MacOS
sudo mv iTunes iTunesX
sudo curl http://www.cs.umd.edu/~dmonner/iTunes -O
sudo chmod uog+x iTunes

cd anvnder man fr att byta mapp (change directory).
sudo r ett kommando fr att kra som root (super user do).
mv nvnds fr att flytta eller byta namn p mappar/filer (move).
curl kan man anvnda fr att ladda ned filer (transfer a URL).
chmod anvnder man om man vill ndra behrigheter p en mapp/fil (change mode).

En genomgng vad som hnder:
Filerna i Applications (Program om man har p svenska), slutar p .app och r egentligen en mapp, men fr enkelhetens skull s krs programmen direkt, en smart funktion.
1. Gr in i iTunes-mappen och gr till den riktiga krbara filen.
2. Byter namn frn iTunes till iTunesX.
3. Laddar ned en fil (python-skript ) som heter iTunes och sparas i samma mapp.
4. Gr filen krbar fr alla anvndare (u=user, o=others, g=group, x=execute).

Om du nu ppnar iTunes kommer den kra den nya filen istllet.
Det skriptet gr r att kolla om du kr Spotify, i s fall kommer du f ett meddelande och iTunes ppnas inte, annars kr den iTunesX, som r den riktiga filen.
Citera
2009-11-01, 23:58
Medlem
Bra frklaring - tack!
Citera
2010-04-15, 11:42
Medlem
ronald1457s avatar
Bump!

Hur ska man gra fr att f iTunes att fungera igen d?
Citera
2010-04-15, 13:10
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronald1457
Bump!

Hur ska man gra fr att f iTunes att fungera igen d?
Samma sak fast tvrtom.

Byt namn p iTunes till ngot annat sen iTunesX till iTunes, inte svrare n s.
Citera
2010-08-27, 20:48
Medlem
Behver hjlp med Itunes!!!

Jag kr mest spotify, men nu nr jag installerat snow leopard p macen s startas itunes upp sfort jag trycker f8(play/pause).., detta kan ven kommit efter jag uppdaterade tangentbordet efter jag installerat snow leopard.. ngon som vet hur man tar bort den "genvgen" till itunes? jobbigt att dra igng det varje gng man ska pausa en lt :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in