Citat:
Ursprungligen postat av Seburo C-X
Faktum är att moderatorerna tolkar regel "0.09. Falsk ryktesspridning är förbjuden
Det är inte tillåtet att sprida uppgifter om en person i syfte att utsätta denne för andras missaktning ifall uppgifterna inte kan styrkas. Att avsiktligen förvränga eller uppdikta information i syfte att vilseleda är förbjudet"
...så att man inte får sprida lögner överhuvudtaget. Nu har ju användaren erkännt att denne ljugit, därför har han kvalificerat sig till en tillsägelse.
Regeln finns alltså redan. Fast har såvitt jag vet nästan aldrig blivit använd.
En moderator kan säkert bekräfta.
Du har helt klart en poäng här, jag vet inte hur jag missat den biten innan. Det är värt att betona att ingen annan har verkat veta om regeln och tyckt livet bra utan den. Vi kanske borde plocka bort den så de blir nöjda.
(Varning, ovanstående text innehåller en viss mängd sarkasm.)
Jag skulle säga att regeln försvinner något under den övergripande titeln "0.09. Falsk ryktesspridning är förbjuden", och admin kanske vill titta närmare på att förtydliga regeln så att alla vet vad som gäller. Men det var inte det tråden handlade om. Jag slängde ut en halvdan önskan att bli rättad, om reglerna, om jag hade fel - sagt och gjort. Tråden kan stängas för allt jag bryr mig.