2009-10-28, 14:49
Medlem
_abous avatar
En sådan regel känns inte nödvändig imo, moderatorerna brukar ta hand om det.
Om du RP´ar 0.0 så kollar dom ju på det och bedömer, är det inte okej tas det bort.
Citera
2009-10-28, 14:53
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Promotion
Det handlar inte om inlägger jag citerade, utan tidsfördrivet han beskriver att han ägnar sig åt. D.v.s. att posta strunttrådar av diverse innebörd.

Edit:

Ungefär samma som ovan. Man kan inte rapportera OT i en tråd som är skapad för ändamålet.

Men du är väl inte totalt handlingsförlamad?

"0.00 Annat/vet ej" och skriv en kort motivering till varför du tycker att tråden är oseriös eller tramsig
Citera
2009-10-28, 14:56
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72

"0.00 Annat/vet ej" och skriv en kort motivering till varför du tycker att tråden är oseriös eller tramsig
Jag brukar inte ens skriva det, räcker med "Det här känns inte okej", så kollar dom ju på det.

För övrigt har jag inte som krav att en trådstart måste vara ärligt utformad och stenseriös. Kan bli en bra tråd i alla fall.
Citera
2009-10-28, 15:03
Medlem
Promotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72

Du går helt runt poängen. Med din logik kan vi ta bort alla regler från FB så får Modsen sköta allt efter "0.00. Känns inte okej."

Får folk varningar därför att de gjort en tråd som hamnat i papperskorgen? Fem trådar? Tio? Var går gränsen, om den finns?

Det är tydligen helt okej att göra tramstrådar för nöjets skull, om så sadistiskt för man vet att någon kommer få plocka bort den senare, utan någon risk för att man blir "straffad." Och det är det jag vill runt, en regel som admin kan peka på och säga "Hörre du din lymmen, systematiskt trams och ljug är inte tillåtet. Ut med dig!"
Citera
2009-10-28, 15:05
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Promotion
Du går helt runt poängen. Med din logik kan vi ta bort alla regler från FB så får Modsen sköta allt efter "0.00. Känns inte okej."

Får folk varningar därför att de gjort en tråd som hamnat i papperskorgen? Fem trådar? Tio? Var går gränsen, om den finns?

Det är tydligen helt okej att göra tramstrådar för nöjets skull, om så sadistiskt för man vet att någon kommer få plocka bort den senare, utan någon risk för att man blir "straffad." Och det är det jag vill runt, en regel som admin kan peka på och säga "Hörre du din lymmen, systematiskt trams och ljug är inte tillåtet. Ut med dig!"
Min poäng är att systematiskt trams och ljug inte nödvändigtvis behöver vara negativt.
Citera
2009-10-28, 15:39
Medlem
BeachHunterNs avatar
Skulle se fram emot denna regel.

Orsaken till att man flydde från FragBajT var ju dessa mytomantrådar som kom dagligen.. Och censuren såklart!
Citera
2009-10-28, 15:52
Medlem
Faktum är att moderatorerna tolkar regel "0.09. Falsk ryktesspridning är förbjuden

Det är inte tillåtet att sprida uppgifter om en person i syfte att utsätta denne för andras missaktning ifall uppgifterna inte kan styrkas. Att avsiktligen förvränga eller uppdikta information i syfte att vilseleda är förbjudet"

...så att man inte får sprida lögner överhuvudtaget. Nu har ju användaren erkännt att denne ljugit, därför har han kvalificerat sig till en tillsägelse.

Regeln finns alltså redan. Fast har såvitt jag vet nästan aldrig blivit använd.

En moderator kan säkert bekräfta.
Citera
2009-10-28, 16:09
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Jag brukar inte ens skriva det, räcker med "Det här känns inte okej", så kollar dom ju på det.

För övrigt har jag inte som krav att en trådstart måste vara ärligt utformad och stenseriös. Kan bli en bra tråd i alla fall.

Nej det har jag inte heller som krav, skulle man vara stenhård på den fronten så skulle många trådar behöva raderas.

I vilket fall så är RP första instans för att uppmärksamma moderatorer samt admin om en användare är troll/tramsare/KFK eller liknande.
Citera
2009-10-28, 16:12
Medlem
BeachHunterNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pang olufsen
Det behövs inga nya regler, tramstrådar och Kfk sköter moderaterna alldeles utmärkt, glöm inte att rapportera inläggen så går det fortare.

Om det inte finns en regel mot tramsinlägg osv är det väl tids nog att skaffa det, för om det inte bryter mot någon regel ska väl inlägget inte tas bort?
Citera
2009-10-28, 17:02
Medlem
Promotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seburo C-X
Faktum är att moderatorerna tolkar regel "0.09. Falsk ryktesspridning är förbjuden

Det är inte tillåtet att sprida uppgifter om en person i syfte att utsätta denne för andras missaktning ifall uppgifterna inte kan styrkas. Att avsiktligen förvränga eller uppdikta information i syfte att vilseleda är förbjudet"

...så att man inte får sprida lögner överhuvudtaget. Nu har ju användaren erkännt att denne ljugit, därför har han kvalificerat sig till en tillsägelse.

Regeln finns alltså redan. Fast har såvitt jag vet nästan aldrig blivit använd.

En moderator kan säkert bekräfta.

Du har helt klart en poäng här, jag vet inte hur jag missat den biten innan. Det är värt att betona att ingen annan har verkat veta om regeln och tyckt livet bra utan den. Vi kanske borde plocka bort den så de blir nöjda.
(Varning, ovanstående text innehåller en viss mängd sarkasm.)

Jag skulle säga att regeln försvinner något under den övergripande titeln "0.09. Falsk ryktesspridning är förbjuden", och admin kanske vill titta närmare på att förtydliga regeln så att alla vet vad som gäller. Men det var inte det tråden handlade om. Jag slängde ut en halvdan önskan att bli rättad, om reglerna, om jag hade fel - sagt och gjort. Tråden kan stängas för allt jag bryr mig.
Citera
2009-10-28, 17:08
Medlem
När en användare enbart ljuger, "trollar" kalla det vad du vill, och det kommer fram att så är fallet - varför blir h*n inte avstängd omgående för KFK?
Citera
2009-10-28, 17:10
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
När en användare enbart ljuger, "trollar" kalla det vad du vill, och det kommer fram att så är fallet - varför blir h*n inte avstängd omgående för KFK?
Bara för att något är på skoj behöver det ju inte vara posthoreri.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in