Har sökt efter en the Smiths- tråd men ej funnit någon. Finns en hel del trådar om den inte helt okontroversiella sångaren Morrissey, men denna tråden ska bandet the Smiths diskuteras.
Upptäckte bandet nyligen och har säkert lyssnat igenom Hatful of Hollow åtta gånger på tre dagar.
Senast redigerad av Lyckosmed 2009-10-27 kl. 22:10.
Anledning: missade ett N.
Vet inte vad det är hos The Smiths som får mig att uppskatta dem. Det är något med den speciella stämningen som uppstår varje gång man lyssnar på dem. Det är nästan som en förtrollning. Ruskigt bra band i alla fall!
Lyssnar inte överdrivet mycket på dem längre, men de har varit bland top 3 och befinner sig någonstans på top 15 för tillfället. Framförallt hela The Queen is Dead är riktigt bra.
Smiths är sjukt bra och Morrissey är sanslöst cool på alla fronter. Det finns inte många låtar som slår There is a light & Heaven knows im miserable now.
Har aldrig varit ett riktigt hängivet fan (i motsats till andra personer i bekantskapskretsen), men under en period i mitt liv spelade jag nästan sönder The Queen is Dead. Minns att det ryktades om en spelning i Moderna Museets trädgård nån gång under mitten av åttiotalet, men så blev det ju tyvärr inte.