2009-10-27, 20:44
Medlem
En intervju tidigare i månaden som pratas det om varför lindköping har sån dålig start.

Citat:
TB: – Ivan Hlinka och Jan Hlavac är inte här än. Det har stor betydelse och många av spelarna åker kanske och väntar på att de ska dyka upp. Just nu är det ingen i Linköping som tar tag i det, det ser osäkert ut. Det här med artistkontrakt är tyvärr en dålig utveckling för svensk hockey. En utveckling som kan skapa sådana här problem som jag belyser här. Ser du på tränarsidan i Linköping har vi Lener, jag tror inte det är lätt att vara utländsk tränare i elitserien. Det kan bli kulturkrockar i laget och så kan mycket väl vara fallet i Linköping.

http://nyheter24.se/hockey24/elitser...60-hockeypanel

Jag håller med, för varje utländsk spelare som kommer in på artistkontrakt så finns det ju risken att en svensk talang petas.
Citera
2009-10-27, 21:18
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Jag håller med, för varje utländsk spelare som kommer in på artistkontrakt så finns det ju risken att en svensk talang petas.

Skitsnack.

Det är inte artistspelarna som gör att juniorer inte får chansen, det är "artistspelare" som spelar i tredje och fjärdekedjorna som gör det.
Citera
2009-10-27, 22:27
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Skitsnack.

Det är inte artistspelarna som gör att juniorer inte får chansen, det är "artistspelare" som spelar i tredje och fjärdekedjorna som gör det.
Wise words..
Citera
2009-10-27, 23:01
Medlem
Apekatts avatar
Citat:

Jo för konkurrans är inte utvecklande?
Citera
2009-10-27, 23:04
Medlem
steffeGs avatar
Om svenska juniorer skulle ges chansen istället för utländska spelare mer så skulle vi stå här med en liga i klass med, typ Finlands.
Citera
2009-10-27, 23:05
Medlem
det finns ju både positiva och negativa aspekter med det.
Om det höjer nivån på spelet så är det ju självklart mer utvecklande för de som är med.
Däremot så för varje spelare som kommer in i ett lag så är det någon annan som inte får spela...
Citera
2009-10-27, 23:28
Bannlyst
Citat:
Så nu ska inte de bästa lirarna få spela längre? Åldern går före prestationen eller? Ja, men då är vi ju inne på samma bana. Välkommen!
Citera
2009-10-27, 23:40
Medlem
David_Villas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Om svenska juniorer skulle ges chansen istället för utländska spelare mer så skulle vi stå här med en liga i klass med, typ Finlands.

Så jävla rätt. Juniorer måste vara tillräckligt bra för att få en chans. För mkt snack att vi ska satsa på våra juniorer när vissa inte platsar.
Citera
2009-10-29, 19:17
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Så jävla rätt. Juniorer måste vara tillräckligt bra för att få en chans. För mkt snack att vi ska satsa på våra juniorer när vissa inte platsar.

Allt är ju faktiskt relativt, att vissa inte platsar beror ju på just att klubarna skaffar utländska nyförvärv.
Det hade varit kul med ett tak på 4 per lag, jag kan garantera att de svenska juniorer som ges chansen snabbt växer in i kostymen.

Jag ser hellre den utveckligen än att ES urholkas såpass att bara hälften av spelarna är svenskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in