2009-10-27, 20:30
Medlem
mic_check666s avatar
Hej

Ska iväg och jobba utomlands, kommer få 10000 DKK insatta på mitt konto varje månad... Finns det nån möjlighet att banken kommer ifrågasätta? Jobbar som vanligt hemma, och får lön som vanligt. Kommer dock ta tjänstledigt...

Nån som vet?

MVH
Citera
2009-10-27, 20:34
Medlem
waxizs avatar
ja det finns stor chans att de kommer undra.
Citera
2009-10-27, 21:07
Medlem
Namters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mic_check666
Hej

Ska iväg och jobba utomlands, kommer få 10000 DKK insatta på mitt konto varje månad... Finns det nån möjlighet att banken kommer ifrågasätta? Jobbar som vanligt hemma, och får lön som vanligt. Kommer dock ta tjänstledigt...

Nån som vet?

MVH
De undrar bara om ngn sätter in blåa pengar
Citera
2009-10-27, 21:24
Medlem
Diablo1118s avatar
Om pengarna kommer från annan bank via internet så bör det inte vara några problem med banken. Om du sätter in dem kontant så kommer de undra varifrån de kommer men ge ett bra svar så är det nog lungt.
Det är värre om du råkar ut för en granskning av SKV.
Tänk på att om du inte har någon vit inkomst kommer SKV efter ett tag att börja undra vad du lever av och tillsist kräva intyg/bevis.
Citera
2009-10-28, 14:10
Medlem
Citat:
Hej

Nån som vet?

MVH

Skaffa ett lönekonto i något grannland. Åk dit occh hämta cash senare
Citera
2009-10-28, 14:19
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Hej

Nån som vet?

MVH

Hur kan du jobba som vanligt hemma samtidigt som du jobbar utomlands. Hur får du lön som vanligt om du är tjänstledig? Förstår inte.....
Citera
2009-10-28, 17:15
Medlem
mic_check666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Hur kan du jobba som vanligt hemma samtidigt som du jobbar utomlands. Hur får du lön som vanligt om du är tjänstledig? Förstår inte.....

Jag menar att jag för tillfället får lön som vanligt, givetvis får jag inte det när jag är tjänstledig. Pengarna kommer att föras över från en privatperson till mitt konto. Bryr sig banken om att granska små summor? Vad rapporterar dom till masen egentligen?

MVH
Citera
2009-10-28, 17:32
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Jag menar att jag för tillfället får lön som vanligt, givetvis får jag inte det när jag är tjänstledig. Pengarna kommer att föras över från en privatperson till mitt konto. Bryr sig banken om att granska små summor? Vad rapporterar dom till masen egentligen?

MVH

Okej då förstår jag.

Vilket land gäller det? Bor du officiellt i landet när du jobbar där? betalar du skatt därr? EU land?

Hur lång tid gäller det?

Om du står skriven i sverige och deklarerar här så efter ett tag utan inkomst kommer du få redogöra för SKV vad du lever av. Kan du då inte bevisa varifrån du fått dina pengar kommer du säkert få en mer nogrann granskning.
Du kan kanske då hävda att pengarna är en gåva men vet inte om det funkar.

Tror inte SkV kollar dig inom ett eller par år när de ser att du inte har någon inkomst. Banken kommer nog inte heller bry sig om du flyttar pengarna från utländskbank till svensk om det är mindre belopp det gäller.
Men om du blir granskad kan det bli svårt att förklara sig men det är inte så troligt att du blir det men risken finns...
Citera
2009-10-30, 07:47
Medlem
mic_check666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Okej då förstår jag.

Vilket land gäller det? Bor du officiellt i landet när du jobbar där? betalar du skatt därr? EU land?

Hur lång tid gäller det?

Om du står skriven i sverige och deklarerar här så efter ett tag utan inkomst kommer du få redogöra för SKV vad du lever av. Kan du då inte bevisa varifrån du fått dina pengar kommer du säkert få en mer nogrann granskning.
Du kan kanske då hävda att pengarna är en gåva men vet inte om det funkar.

Tror inte SkV kollar dig inom ett eller par år när de ser att du inte har någon inkomst. Banken kommer nog inte heller bry sig om du flyttar pengarna från utländskbank till svensk om det är mindre belopp det gäller.
Men om du blir granskad kan det bli svårt att förklara sig men det är inte så troligt att du blir det men risken finns...

Ja jag bor i landet när jag jobbar där (Frankrike). Det rör sig om 4 mån, som sagt 10 000 DKK i månaden. Ett danskt företag kommer betala mig till mitt svenska konto.
Citera
2009-10-31, 17:08
Medlem
10000 per månad i fyra månader är så gott som helt riskfritt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in