2009-10-27, 13:39
Medlem
gimpns avatar
Har en laptop som är ca 2 år gammal, den börjar bli lite seg på senare dagar och bestämde mig därför för att försöka stänga av onödiga processer genom cmdkommandot msconfig.

Efter att ha ändrat ifrån normal start till både selektiv och diagnostisks start har nu flertalet funktioner på datorn försvunnit. Jag kan ej gå in på mina nätverksplatser och ljudet har också bestämt sig för att försvinna. Ser ej hur mycket batteriprocent jag har kvar när jag har datorn igång utan sladd.

Varit inne på kontrollpanelen för att försöka åtgärda problemet men det vill inte ge med sig.

Finns det något man kan göra för att ångra allting man gjort så det blir okej, vad finns det för alternativ?

MVH
Gimpn
Citera
2009-10-27, 13:43
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du menar att du inte kan återinförar tjänsten igen under " msconfig "?

Du har inte varit inne på " gpedit.msc " och tjänster och har inaktiverat dessa tjänster?

Får du inte ordning på detta så kör en systemåterställning.
Citera
2009-10-27, 13:45
Medlem
Alternativt kan du formatera om datorn, det burkar lösa det mesta med att den segar. Förutsatt att du har kopierat över det du vill spara till någon portabel hårddisk eller dyl..
Citera
2009-10-27, 13:48
Medlem
gimpns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du menar att du inte kan återinförar tjänsten igen under " msconfig "?

Du har inte varit inne på " gpedit.msc " och tjänster och har inaktiverat dessa tjänster?

Får du inte ordning på detta så kör en systemåterställning.

Exakt, dålig formulering av mig. Kan ej återinföra tjänster som stängts av.

Skall testa att gå in på "gpedit.msc", tack för tipset!

Vad innebär en systemåterställning?
Citera
2009-10-27, 14:26
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Mja, att dyka in under tjänster via kommandot " gpedit.msc " kräver dock någon extra öga om man nu jämför " msconfig "

Det finns bra sidor på nätet om just tjänsterna och vad dom gör för något.
Vad jag vill komma fram till är att du är vaksam om du ska utföra något under tjänster.

En systemåterställning är precis som det låter. Man går tillbaka ett steg om man nu får något beskymmer med operativsystemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in