2009-10-27, 06:18
Medlem
Hej,

Första tripp/rus-rapport!

Tidigare erfarenheter: MDMA, Amfetamin, Mephedrone, Diverse Opiater, Benso och Svamp.

Jag ska berätta om jungfrufärden på mitt nyinskaffade methylone, fortfarande vaken - så varför inte?

Det var ett tag (några månader, typ) sedan senaste jag tog någon "riktig" CS-drog, så detta skulle bli roligt. Om det skulle funka...

Planeringen var så gott som obefintlig - jag ville helt enkelt testa varorna inför helgens "fest". Flickvännen var i lägenheten, helt insatt i sitt pluggande, annars var jag ensam. Hade läst på att man bör dosera häftigt för att få en riktig kick - runt 350-500mg för att det skulle ta sig "rejält" - men eftersom detta bara var en testrunda, så beslutade jag mig för att ta ca. 300-350mg (ögonmåttade). Doserade endast en gång. Mer behövdes inte till denna runda, skulle det visa sig...

13:00 - En "shot" av 350mg methylone (blandat i vatten)

13:20 - Effekter som liknar när man "kommer upp" på E börjar starta. Eufori blandat med lite ängslan, men i detta fall vet jag inte vart jag kommer landa. Bodyrushen är påtaglig, och jag får tyvärr ett illamående (som skulle sitta i nästintill hela ruset).

13:35 - "Vart ska jag ta vägen"-känslan sätter in. Inte riktigt upplevt detta med E, men har haft vänner omkring mig som varit inkapabla till att röra sig under "come up:en" till E, så därför är jag medveten om "fenomenet" sen innan. Illamåendet bidrar mycket till denna känslan, tyvärr. Jag hade ätit, tränat, druckit gainer och ätit igen precis innan jag intog substansen, så det kanske var det som var "boven i dramat." Ska själv ta det på lite tommare mage nästa gång.

13:45 - Peaken kommer nu, men det inser jag inte förrän senare egentligen. Jag förväntar mig att landa på någon mjuk platå, som på MDMA. Jag präglas fortfarande av oro blandat med euforiska känslor. Mycket tankspridd, springer runt och försöker göra något. Allt slutar halvdant - lyssna på musik, spela gitarr, tv-spel osv. Jag vill prata, eller skriva av mig, bearbeta saker av/i mitt liv. Det ger mig den riktiga euforiska känslan, känner jag nu!

14:00 - 16:00 - Det är väl här jag sätter prägel på ruset. Euforin, som man kan känna på MDMA, kommer inte automatiskt för mig här, utan "måste" i nästan alla fall "framkallas" av djupa, empatiska och terapeutiska tankar som leder till något..ja, terapeutiskt! Detta liknar jag vid vissa konversationer jag kan ha på shrooms - där det kan vända från eufori till "otäckt"/oro snabbt - men som kan redas ut genom att prata ut med någon som är i samma state of mind. Då kan man känna sig verkligen tillfredsställ!

I mitt fall fanns det bara mig själv att prata med, jag ville inte störa min tjej, och i all ärlighet så tror jag att det inte skulle varit så givande, när hon var helt nykter och upptagen, och jag var extremt inne i ett, något komplicerat, rus. Jag blev mycket introvert, tankegångar om hur jag lever mitt liv osv. var stora ämnen, som var extremt givande att diskutera i mitt huvud - det var där fick jag den starka euforiska känslan ifrån, inte från t.ex. musiken som den brukar komma från för mig vid liknande substanser. Men Enya - Caribbean Blue gav mig en schyst rush.. "Musik-upplevelser" avslutades dock av jobbigt illamående många gånger.. Var lite för "stissig" för att lyssna på musik enbart, men samtidigt var jag aningen "sederad".. Det var en lite underlig känsla. Jag pratade med en vän över internet, som det var schyst att skriva av sig till och konversera lite emellan. Även tanken på nära och kära gav mig en eufori som var mycket schyst - extremt empatisk drog, men inte nästan för empatisk så som E kan gränsa till ibland. Bästa polare med värsta fienden tror jag inte händer under ett m1-rus, men kan mycket väl hända under ett MDMA.. Dock öppna sig och visa sin uppskattning för sina nära ligger väldigt nära till hands - var nära på ringa till min bror/syster för att tala om vad jag kände för dem, dock var jag lite för vimsig och illamående (ja, igen!). Jag hann iaf bearbeta mycket under dessa två timmar, som gav mig många euforiska-kickar - men framförallt nu i efterhand ett lättat sinne, på saker som jag ville "reda ut" i mitt liv. Det är väl inga genombrotts-saker, men det känns bra att ta med något positivt från en upplevelse som denna.

16:00 - 19:00 - Det börjar plana ut något, men jag är fortfarande inne i mina "djupa tankegångar." Jag är fortfarande speedad/sederad (på samma gång - och har förövrigt under hela ruset haft små pupiller! även under peaken och eufori-rushar. kan inte förklara det? brukar ha tefat!). Jag går på en lång promenad med min flickvän, som givetvis är väldigt givande att kunna dela med sig av sitt rus och sina tankar - även om de till och från är "lost in translation" . Skönt att få lite tid att snacka ut om den faktiskt intensiva period som tidigare ägde rum - många tankar om nya perspektiv osv. - som i ärlighetens namn känns något djupare och ärligare än de diskussioner och svaren man kan få i samband med en MDMA-trip. Hoppas de håller i sig, känns som det när man sitter här.. Sleep-deprived - men nästintill helt "normal."

Vi gick även in i ett större affärskomplex, som det var mycket folk i, som jag i vanliga fall skulle tycka vara lite jobbigt - hög som man var. Det var det inte, inte i början iaf. Fokus låg på mig, inte på andra personer i detta stadium av ruset. Inte förrän jag blev "omringad" av ett gäng tjejer inne i en tjej-klädsbutik blev jag lite paranoid. Jag var ju fortfarande illamående och något blek och jag hade svårt att hålla fokus på något, speciellt ansikten. Blev inte omringad, men det var lite mycket bara

Vi gick tillslut ut, och tog en rejäl promenad runt och pratade om allt möjligt. Stimulerad var jag fortfarande, men inte lika empatisk och euforisk längre. Jag ville prata, diskutera osv. Det känns som det snabbt har gått över till ett amfetamin-liknande rus, med pytte-små glimtar av den tidigare euforin. Mina egna djupa tankegångar är jag fast i, nästan lite för fast... Svårt att fokusera på tjejens resonemang - vill hitta mina egna och kontra istället. Dvs. mindre empatisk nu, men inte heller dum

19:00 - 23.00 Väl hemma så känner jag mig lite rastlös i kroppen, som slutet på ett amfetamin-rus, och tar en iktorivil för att göra mig lite mer "normal". Det funkar någorlunda bra. Fortfarande lite "hispig" och stimulerad.. Har inget emot slutet på ett amfetamin-rus+benso - så det är all good. Jag har fortfarande mina trevliga stunder som minnen, och hjälper gärna till med tjejens plugg. Vi lagar lite käk och det är inga problem att få i sig en stor portion av den. Jag är lite vimsig, sovit dåligt på sistone, så allt går väl lite halvdant för mig nu

Vi går och lägger oss tidigt, 22:30, jag är inte redo att sova - men jag lägger mig i sängen och tänker ge det ett försök. Efter 3-4 timmar av att liggandes med extremt hög puls (136 mätte jag innan sängdags, 128 när jag gick upp tre timmar senare). Detta efter en iktorivil + betablockare dessutom. Galet! Tiden i sängen var dock njutbar, till stor del lyssnades på lugn musik så kunde jag fortsätta bearbeta den omvälvande "trippen" (får jag kalla det!) - och det med ett leende på läpparna. Gav några tappra försök att somna, men det gick inte. Sitter här nu och skriver klart min rapport. Hoppas att den inte blir alltför omständig och lång. Det blir den självklart..

Avslut:

Ja, vad ska man säga om m1? Det var en mycket intressant substans, med mycket potential, och som i många fall levde upp, iallfall i mitt enmanstest. Jag var tyvärr väldigt illamående under "come-up":en, peaken och de mest intressanta "timmarna" av ruset, och det begränsade mig något - men jag fick ju ut mer än vad jag trodde av ruset. Inte i peak och eufori kanske, men i substans av mina tankegångar ang. diverse saker (som jag inte vill uttråka er med på djupet här).

Detta är för mig självklart en drog som fungerar bättre med minst en person till under samma rus, så att man kan dela med sig av sina upplevelser.. Like most drugs.. Dessutom kan man ju dosera något högre än vad jag gjorde denna gång, och/eller återdosera en gång.. Kanske när man nått peaken (efter 1h eller så) - det känns rimligt. Då kan det nog bli fart på det, kan jag tro.

Negativt var att jag kände mig lite väl stimulerad långt efter själva peaken hade försvunnit, eller det riktig intressanta av ruset hade lagt sig. Man kan ju göra något positivt av det naturligtvis, men.. Vid påfyllning blir det väl extra lång stimulans, utan någon riktig eufori, misstänker jag. Jag skulle ha något lugnande och sömntabletter till hands om man ska köra denna substans, annars kan det bli lite drygt i slutet. Eller, det blir det.. Just my thought, though! Jag har en väldans tendens att inte kunna somna utan sömnmedel efter centralstimulanta droger, så jag är ett extrem fall.. Bli inte bortskrämda från substansen

Nog med tips och rabbel. Nu _MÅSTE_ man sova. Pulsen är nere normalt nu (16h senare eller något, hm..) Något uppspelt person här!

Be well! Tack för att jag fick lätta mitt hjärta. Hoppas ni har kul om/när ni testar denna substans!

Tripp-betyg: 3 / 5
Senast redigerad av zlatanärkung 2009-10-27 kl. 07:04.
Citera
2009-10-27, 15:02
Medlem
PenisJuices avatar
+++ Klockren rapport.. Låter som en bra upplevelse! +++
Citera
2009-10-27, 15:25
Bannlyst
Tack för lite trevlig läsning. Tyckte du fick fram bra hur du upplevde drogen!
Hoppas det gick bra med solandet till sist
Citera
2009-10-27, 17:20
Medlem
Hej,

Sovit endast två timmar sedan intag av methylonet (då med hjälp av sömntabs), och då har ingen CS-substans intagits sedan den första dosen. Underliga sömnproblem som både kan kopplas till mina egna, men också till följd av substansen.

Inatt ska det dock sovas en hel natt, vad det än krävs!
Senast redigerad av zlatanärkung 2009-10-27 kl. 18:13.
Citera
2009-10-28, 20:10
Medlem
Med allt det positiva som jag skrivit om min m1-upplevelse, känns det som att jag har lite "skyldighet" att skriva om det negativa:

- Extrem hjärtklappning/hög puls, även efter peaken hade passerat. Min höga puls började "släppa" lite efter ca. 15 timmar (efter en 300mg dos)
- Avtädningen var inte så trevlig, när man inte kunnat sova på hela natten (och dosen intogs vid 13.00) - rätt övertyg om att det inte var rent m1, efter andra rapporter man läst, från andra batches (där enligt flera rapport så ska det vara relativt enkelt att somna/lugna ned sig.. efter iaf 6-8) Hade mycket lättare att somna efter 1g methedrone t.ex. Jag var vaken till natten efter, och inte ens då sov jag särskilt bra.

Ja. I helgen skall det testas igen, men det tar emot lite pga. den extrema insomnian, höga pulsen och den långa vakna efter-effekten, som till en början förvisso var helt OK.

Detta var köpt väldigt nyligen från en av de "kända" RC-shops:en.

Korspostning, men tyckte det var berättigat.
Citera
2009-10-30, 13:31
Medlem
Kört methedrone i onsdags och igår och även lite methylone vid helt jävla fel tid på dygnet.. Ca. 04.00 eller något sådant, ca. 200-250 mg i en bomb.
Sitter nu och är skitpigg och skittrött på samma gång, darrar som fan ..
Har inte varit såhär på andra batchar jag provat som du säger i rapporten. Känner också igen det där amfetamin-liknande kännslorna..
Inte roligt då det var planerat att gås ut ikväll igen.. Får fan se hur det blir med det nu <-- Så känner jag mig nu typ.
Citera
2009-10-30, 15:52
Medlem
jg tog också methy efter lunch o kunde inte somna. när ruset var över var jag trött. drack lite vatten och kände hur resterna aktiverades igen lol. inte käkat heller på ett bra tag. Käkspänningar, vilket kan vara nice om man chillar.

Magen skriker men kan inte få in en bit av bigmacen men ruset var okej. jag tar lite längre mellanrum mellanmethy, låter nog som en bra ide

Jag har aldrig känt av avtändningen på meph som folk tycker varit lite jobbiga. När det är borta so sover jag nice och vankar nästa dag, lite seg som vanligt men inget jag kände av meph. iofs satt jag och var lite aktiv dagen efter. Typ satt o gunga me foten vid skrivbordet o så hehe. man hade ju kvar gunget, men det var ju bara nice

Edit: jag kom på att jag har skrivit jäävligt mycket inlägg på kort tid. men jag e nog inte den enda tjackade här haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in