2009-10-26, 18:35
Medlem
Det finns flera användare som har någon annans personnamn som användarnamn, t.ex. "Leif.Jennekvist" och "Nalin Pekgul". Samtidigt finns det andra användare som kör med sina riktiga namn som användarnamn.

Det hela är aningen förvirrande... Hur kan det tillåtas att man sammankopplar sitt konto med någon annans person?
Citera
2009-10-26, 18:40
Medlem
ABBORREs avatar
Du vet ju inte vem dom är
Citera
2009-10-26, 18:40
Medlem
Ung_Fascists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redaks
Det finns flera användare som har någon annans personnamn som användarnamn, t.ex. "Leif.Jennekvist" och "Nalin Pekgul". Samtidigt finns det andra användare som kör med sina riktiga namn som användarnamn.

Det hela är aningen förvirrande... Hur kan det tillåtas att man sammankopplar sitt konto med någon annans person?

Det gör man väl inte? SvenEricsson finns det ett antal personer i sverige som heter.
Citera
2009-10-26, 18:43
Medlem
Brottweilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ung_Fascist
Det gör man väl inte? SvenEricsson finns det ett antal personer i sverige som heter.

Nalin Pekgul då?
Citera
2009-10-26, 18:57
Medlem
Fan vad oseriöst det blev här då. Visst, det stämmer att man inte kan garantera att t.ex. Nalin Pekgul heter någonting annat i verkligheten, eller att leif.jennekvist inte arbetat som polischef.

Anta, rent hypotetiskt, att användaren Nalin Pekgul skriver i ett inlägg att h*n egentligen inte heter Nalin och inte har något med sossarna att göra. Ska detta då vara tillåtet?
Citera
2009-10-26, 18:58
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Fan vad oseriöst det blev här då. Visst, det stämmer att man inte kan garantera att t.ex. Nalin Pekgul heter någonting annat i verkligheten, eller att leif.jennekvist inte arbetat som polischef.

Anta, rent hypotetiskt, att användaren Nalin Pekgul skriver i ett inlägg att h*n egentligen inte heter Nalin och inte har något med sossarna att göra. Ska detta då vara tillåtet?

Vem har sagt att han bor i Sverige?
Citera
2009-10-26, 19:00
Medlem
Maeglins avatar
Citat:

Men vad ska vi göra då din dumma jävla tomte? Ringa upp Nalin och Leif och försynt fråga ifall de är reggade på flashback?

Det är ju nämligen enda sättet att lösa ditt "problem".
Senast redigerad av Maeglin 2009-10-26 kl. 19:03.
Citera
2009-10-26, 19:01
Medlem
SweTechs avatar
Citat:

Bättre att ställa en motfråga, varför skulle det inte vara tillåtet?
Citera
2009-10-26, 19:08
Medlem
wonderlands avatar
Det är ju vanligt på vissa andra forum också, att användare har kändisars namn etc. Förstår inte riktigt varför det skulle vara otillåtet eller anses förvirrande, få lär ju tro att den riktiga kändisen sitter bakom kontot iaf.
Citera
2009-10-26, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Det är inte en aning förvirrande, troligtvis så stör du dig på vad vi skriver, därför har du startat upp denna meningslösa tråd.

Är du så urbota dum att du tror att jag är självaste Leif Jennekvist? Är du verkligen så korkad? Jag ser absolut inget fel i att använda kända personers namn som användarnamn.

Att du är förvirrad köper jag inte.

Säger jag att att jag är fövrirrad så är det så. Har ingen koll på vad du brukar skriva, så det handlar inte om det.

Nej, jag tror inte att du är "självaste" f.d. polischefen Leif Jennekvist. Kan tilläggas att vilka som anses vara "kändisar" varierar rätt stort. Som exempel hade jag inte hört talas om Jennekvist innan jag reggade mig på Flashback, vilket kanske beror på att jag inte följer lokala nyheter för Stockholm...

Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Bättre att ställa en motfråga, varför skulle det inte vara tillåtet?

Om man gör något liknande IRL kan man åka dit för urkundsförfalskning. Antagligen är det också förtal el dyl om man i annans namn t.ex. erkänner brott.
Citera
2009-10-26, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Ja.

Nej.

Däremot har det bevisligen hänt minst en gång tidigare att andra har trott det. Orkar inte leta upp tråden jag syftar på, men det var en kille som hade en site om "bikerkultur" eller något som tyckte sig ha blivit attackerad av den riktiga Leif Jennekvist.
Citera
2009-10-26, 19:29
Medlem
Citat:
Om man gör något liknande IRL kan man åka dit för urkundsförfalskning. Antagligen är det också förtal el dyl om man i annans namn t.ex. erkänner brott.

Ja, men nu är detta inte IRL... detta är ett internetforum, ska någon som t.ex har användarnamnet Pitbull inte få ha detta om personen i frågan inte är en hund av den rasen?
Dålig trådstart.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in