• 1
  • 2
2004-01-16, 06:36
Medlem
Nån som provat nåt som funkat?
Jag kan bara inte blanda mitt nattjobb med fulltidstudier och lära mig och sova, jag vill inte heller börja med riktiga sömnmedel, bara nåt som kan få mig att slappna av lite..
Nån som vet nåt?
Tack skall ni ha!
Citera
2004-01-16, 06:57
Medlem
Dj_Slimmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheers
Jag kan bara inte blanda mitt nattjobb med fulltidstudier och lära mig och sova, jag vill inte heller börja med riktiga sömnmedel, bara nåt som kan få mig att slappna av lite..
Nån som vet nåt?
Tack skall ni ha!

finns mycket sådant på naturensdroger.nu och smartbar.nu, om det funkar kan du fråga personer här på forumet
Citera
2004-01-16, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dj_Slimme
finns mycket sådant på naturensdroger.nu och smartbar.nu, om det funkar kan du fråga personer här på forumet

Japp det var det jag gjorde ;-)
Citera
2004-01-16, 10:54
Medlem
Deleriums avatar
Finns väl inte direkt något receptfritt "sömnmedel", det som finns och kan hjälpa dig med nattsömnen är Valeriana, som går att köpa på vilken livsmedelsbutik som helst, kallas för "Valerina Natt".

Sen finns det Kava Kava som sägs kunna hjälpa nattsömnen, inte testat det i just det syfte, men vad som händer är att det ger ett litet rus av välbefinnande och lugn. Smått euforiskt. Sägs även att det förbättrar kvaliten på sömnen.

Det finns även något som kallas för Melatonin, melatonin är egentligen ett hormon som produceras naturligt i kroppen när du vistas i mörker vilket gör dig trött och sömnig.
Dessa tabletter är hela 30ggr starkare än dygnsproduktionen av melatonin så man kan ju tycka att de borde fungera.
Det jag märkt hittils med dessa tabletter är att jag drömmer mer och har svårare att ta mig ur sängen på mornarna. Har tagit mig en halvtimma att komma upp ur sängen varje dag denna vecka, tur att man har flextid!
Citera
2004-01-16, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delerium
Finns väl inte direkt något receptfritt "sömnmedel", det som finns och kan hjälpa dig med nattsömnen är Valeriana, som går att köpa på vilken livsmedelsbutik som helst, kallas för "Valerina Natt".

Sen finns det Kava Kava som sägs kunna hjälpa nattsömnen, inte testat det i just det syfte, men vad som händer är att det ger ett litet rus av välbefinnande och lugn. Smått euforiskt. Sägs även att det förbättrar kvaliten på sömnen.

Det finns även något som kallas för Melatonin, melatonin är egentligen ett hormon som produceras naturligt i kroppen när du vistas i mörker vilket gör dig trött och sömnig.
Dessa tabletter är hela 30ggr starkare än dygnsproduktionen av melatonin så man kan ju tycka att de borde fungera.
Det jag märkt hittils med dessa tabletter är att jag drömmer mer och har svårare att ta mig ur sängen på mornarna. Har tagit mig en halvtimma att komma upp ur sängen varje dag denna vecka, tur att man har flextid!

Ok, det var som jag trodde..
Men att det tar en stund extra att komma ur sängen spelar mig ingen roll, det är inte ofta jag kommer upp alls om jag väl får sömn.. ;-)
Tack skall du ha Delerium!
Citera
2004-01-16, 14:26
Medlem
nxstys avatar
Jag försökte mig också på melatonin förut. Det som hände var att jag kände mig helt seg och drogad, men somnade gjorde jag inte. Sen var jag seg hela nästa dag. Tog jag bara en halv kapsel hände det ingenting.
Citera
2004-01-16, 18:45
Medlem
Jack Daws avatar
Fråga på apoteket först och se vad de rekommenderar. I bästa fall fungerar det och du slipper bekymra dig mer.
En varning utfärdas dock för Valeriana som man rapar himla äckligt av =)
Citera
2004-01-16, 20:18
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheers
Nån som vet nåt?
Tack skall ni ha!

Alkohol kan användas som sömnmedel bara man dricker tillräkligt mycket...
Citera
2004-01-16, 20:50
Medlem
tobbeflobbes avatar
Valeriana, Johhanesört, Melatonin etc........kul om det funkar bra för någon. Bra sömnmedel som inte e tungt som diverse benzo - Stilnoct. jääääkligt bra insomningstabletter men tyvärr risk för vanebildning om man knaprar dom alltid eller som godis.

Men en schysst orgasm e inte fel iheller....funkar nog bättre än naturläkemedeln iallafall. Enligt mig själv
Citera
2004-01-17, 05:18
Medlem
Jack Daws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Alkohol kan användas som sömnmedel bara man dricker tillräkligt mycket...

Så sant, så sant. Men det är kanske kul om man kan vara kapabel till nåt mer än att trycka på fjärrkontrollen och ringa efter hämt-pizza dagen efter också =)
Citera
2004-01-17, 11:02
Medlem
LadyTieras avatar
Är du flicka så använd inte johannesört bara, det minskr effekten av p-piller
Citera
2004-01-17, 14:56
Medlem
Tack skall ni ha, med andra ord finns det inget direkt alltså, nä kunde just tänka mig det.. :-( Så är det...

Cheers
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in