2009-10-26, 16:55
Medlem
Flytande_argots avatar
Om man går in på en underavdelning, t.ex. "Pedofili och hebefili" och sedan väljer "Sök i detta forum" varpå man söker på sitt eget användarnamn så hittas inte de inlägg man gjort. Jag antar att det beror på att det bara söks i själva inläggstexten?

Skulle det vara möjligt att se till så att även användarnamnet blir sökbart (indexerat?) i den rutan?
Citera
2009-10-26, 16:57
Bannlyst
Kan man inte bara ta "avancerad sökning"? Eller är det för omständigt?
Citera
2009-10-26, 17:10
Medlem
_abous avatar
Man får väl träff om användarnamnet citerats? Då inkluderas det väl i texten, eller?
Citera
2009-10-26, 17:17
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krikk
Kan man inte bara ta "avancerad sökning"? Eller är det för omständigt?

Precis!
Det som TS efterfrågar finns redan här:
https://www.flashback.org/search.php

Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Man får väl träff om användarnamnet citerats? Då inkluderas det väl i texten, eller?

Nej! Några sådana träffar får inte jag upp när jag väljer 'Sök i detta forum'.
Citera
2009-10-26, 17:34
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Precis!
Det som TS efterfrågar finns redan här:
https://www.flashback.org/search.php

Nej! Några sådana träffar får inte jag upp när jag väljer 'Sök i detta forum'.

Jag är ingen programmerare och jag vet inte hur en site som Flashback funkar bakom kulisserna rent tekniskt, men det känns som att det inte borde vara jättesvårt att lägga till så att även användarnamnen blir sökbara i "Sök i detta forum"?

Ja det här är ju inget jätteproblem om man säger så, och det går ju att göra som du säger med vanliga "search", men om det inte är superkomplicerat att implementera så vore det en sjysst förbättring - tycker jag iallafall.
Citera
2009-10-26, 17:53
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Jag är ingen programmerare och jag vet inte hur en site som Flashback funkar bakom kulisserna rent tekniskt, men det känns som att det inte borde vara jättesvårt att lägga till så att även användarnamnen blir sökbara i "Sök i detta forum"?

Ja det här är ju inget jätteproblem om man säger så, och det går ju att göra som du säger med vanliga "search", men om det inte är superkomplicerat att implementera så vore det en sjysst förbättring - tycker jag iallafall.

Nej, det är nog inte supersvårt att lägga till då funktionen att söka efter inlägg gjorde efter en viss användare i ett visst delforum redan finns. Det enda som behövs är ju egentligen en "radio-button" så man kan välja om man ska söka inlägg eller inlägg skrivna av en viss användare.

Om detta förslaget nu skulle vara aktuellt kommer det väl dock att hamna i teknikernas "att göra"-lista som redan nu är väldigt lång.
Citera
2009-10-26, 18:06
Medlem
Von0bens avatar
Det är lite märkligt att användarnamn i quotes inte ingår i sökbar text.
Citera
2009-10-26, 20:52
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Det är lite märkligt att användarnamn i quotes inte ingår i sökbar text.

Söke på [quote=Von0ben] så hittar du där du är citerad.
Citera
2009-10-26, 22:34
Medlem
Von0bens avatar
[quote=b0gfetto]Söke på
Citat:
så hittar du där du är citerad.
Intressant att den hittar bara om man skriver QUOTE= först. För all text i varje post indexeras ju uppenbarligen.
Citera
2009-10-26, 22:39
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Intressant att den hittar bara om man skriver QUOTE= först. För all text i varje post indexeras ju uppenbarligen.

Det räknas som ett ord.
Citera
2009-10-26, 22:52
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Det räknas som ett ord.

Uppenbarligen inte hakparanteserna, för de behöver inte vara med vid sökningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in