2009-10-27, 19:11
Medlem
[Strange Days]s avatar
Givetvis så kommer Windows 7 att vara det mest populära systemet inom ganska kort.
Dock så kommer Vista inte att försvinna som genom ett magiskt trollslag...

Hur lång tid det tar innan Vista fasas ut beror helt och hållet på hur Microsofts produktlivscykel-planer för Vista ser ut.
Citera
2009-10-27, 21:29
Medlem
Slöfocks avatar
Bytte nyligen vista mot win7 på min burk och måste säga att jag är riktigt nöjd. Känns mycket bättre än vista. Om jag får gissa tror jag det inte kommer dröja så länge för win7 att få bra fotfäste på marknaden. I min bekantskapskrets är det redan flera som har det.
Citera
2009-10-27, 21:57
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Själv ska jag köpa mig en SSD-disk att ha som systemdisk och därefter installera Windows 7 på den. Windows 7 är ju optimiserat för att köras på SSD.
Citera
2009-10-27, 22:17
Medlem
zappy2s avatar
Är sjukt sugen på att testa windows 7, hoppas innerligt att det är snabbare än vista.
Citera
2009-11-02, 09:51
Bannlyst
tankade ner ett ex av windows 7 som fungerade skitbra med updateringar. man behövde inte ens aktivera eller någonting, funkade out-of-the-box så att säga http://thepiratebay.org/torrent/5129..._AIO_Activated
Citera
2009-11-02, 10:18
Medlem
jontepsgs avatar
Tänkte köpa en Windows 7 uppgradering från Sony Vaio, det är väl värt 260 kr?
Citera
2009-11-02, 11:56
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappy2
Är sjukt sugen på att testa windows 7, hoppas innerligt att det är snabbare än vista.

Du behöver inte hoppas.
Windows 7 ÄR snabbare än Vista.
Citera
2009-11-02, 21:46
Medlem
Nallen72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Du behöver inte hoppas.
Windows 7 ÄR snabbare än Vista.

Ja det kan ju inte bli mycket långsammare. Dom jag har snackat med som gått över till W7 i verksamheter säger att det är stor skillnad än så länge, i positiv bemärkelse.
Citera
2009-11-02, 21:47
Medlem
Nallen72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Tänkte köpa en Windows 7 uppgradering från Sony Vaio, det är väl värt 260 kr?

Helt klart!
Citera
2009-11-03, 08:53
Citat:
Ursprungligen postat av Stuntman Bob
Själv ska jag köpa mig en SSD-disk att ha som systemdisk och därefter installera Windows 7 på den. Windows 7 är ju optimiserat för att köras på SSD.

Du kommer göra OSet för snabbt ..
Citera
2009-11-03, 09:51
Bannlyst
Kört windows 7 ett tag nu, grymt trevlig förvåning, jag gillar det.
Tar liten stund att vänja sig men det funkar klockrent. Snyggt med snabbstarsfältet.

Ska bli intressant att se hur det funkar i längre lopp med. Sitter stor del av dagen o använder mig av det
Citera
2009-11-03, 10:04
Citat:
Ursprungligen postat av SalviaN
Kört windows 7 ett tag nu, grymt trevlig förvåning, jag gillar det.
Tar liten stund att vänja sig men det funkar klockrent. Snyggt med snabbstarsfältet.

Ska bli intressant att se hur det funkar i längre lopp med. Sitter stor del av dagen o använder mig av det

Använt sen RTM släpptes och jag är sjukt nöjd! Kör det på alla mina datorer och har tänk uppgradera päronens VISTA burk till Windows 7 med ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in