Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-25, 13:12
Bannlyst
så som jag ser det, är det oftast folk utan avatar och få inlägg som får en trollstämpel, och spammar trådar osv. skulle man inte kunna ändra att man måste ladda upp en avatar och skriva ett visst antal inlägg för att få access till fler delar av forumet, alltså detta är bara ett tips, nån som tycker det vore en bra eller dålig idé, isf varför?
Citera
2009-10-25, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urban_legend
så som jag ser det, är det oftast folk utan avatar och få inlägg som får en trollstämpel, och spammar trådar osv. skulle man inte kunna ändra att man måste ladda upp en avatar och skriva ett visst antal inlägg för att få access till fler delar av forumet, alltså detta är bara ett tips, nån som tycker det vore en bra eller dålig idé, isf varför?
då börjar väl folk bara spamma ännu mer
Citera
2009-10-25, 13:15
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:

Så är det ju redan.

Rp,rp,rp,rp,rp är nog den bästa lösningen på detta problem.
Citera
2009-10-25, 13:21
Medlem
fizzles avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=1034014

Ni skulle kunna haka på tråden ovan istället.
Citera
2009-10-25, 13:26
Medlem
epost72s avatar
Citat:

Dålig idé eftersom man flyttar problemet till någon annan forumdel där dessa spammar för att få upp postcounten tills de får access till önskad forumdel.
avatarens inverkan i trollfrågan ser jag ingen koppling eller relevans.
Citera
2009-10-25, 14:23
Medlem
toxic90s avatar
Ja eller att om har tex under 20 posts så kan man bara posta 1 gång i timmen.
Då hinner mods stänga av dem innan dem kladdar ner forumet för mkt..
Citera
2009-10-25, 14:29
Medlem
BeachHunterNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Så är det ju redan.

Rp,rp,rp,rp,rp är nog den bästa lösningen på detta problem.

RP=ryktespoäng?

Måste nog vara det sämsta.. Eller vad menar du rp är?

Jag har nog skrivit troll fler gånger till folk som har avatar än inte har avatar..

Ett troll vill ju inte att man ska fatta att han är det och därför försöker han smälta in

EDIT: H*n över mig hade en grym idé.. Kunna posta ett visst antal per timme/dag ibörjan.. För då måste man ju mata sitt eget troll ett visst tag..

Föresten, bannas troll?
Citera
2009-10-25, 14:30
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachHunterN
RP=ryktespoäng?

Måste nog vara det sämsta.. Eller vad menar du rp är?

Jag har nog skrivit troll fler gånger till folk som har avatar än inte har avatar..

Ett troll vill ju inte att man ska fatta att han är det och därför försöker han smälta in

Report Post, triangeln till vänster om inlägget.

Varför skriver du ens troll för?
Det är lika störande som trollen själva.
Citera
2009-10-25, 14:33
Medlem
BeachHunterNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Report Post, triangeln till vänster om inlägget.

Varför skriver du ens troll för?
Det är lika störande som trollen själva.

Okej tack för infon, men är erat på engelska? På mitt står det Rapportera inlägget..

Vi kan ju börja kallar dem kungar ifall du vill det.
Citera
2009-10-25, 14:38
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toxic90
Ja eller att om har tex under 20 posts så kan man bara posta 1 gång i timmen.
Då hinner mods stänga av dem innan dem kladdar ner forumet för mkt..

Men da kan man ju inte diskutera med en sadan person, dessutom skulle folk bara posthora i 2 dagar.
Citera
2009-10-25, 14:44
Avslutad
Citat:

Sämsta idén någonsin. Vad fan spelar avatar för roll?
Citera
2009-10-25, 14:45
Medlem
toxic90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Men da kan man ju inte diskutera med en sadan person, dessutom skulle folk bara posthora i 2 dagar.
Nja du kan ju nog inte skapa en diskussion med personen. Men han kan delta i diskussioner.

Och det är ju lika större chans att dem posthorar i 2 dagar även om man inte har den där 1 timmes gränsen. Och skulle dem nu börja skapa sina troll trådar så stängs dem av innan dem hinner göra flera stycken. Och tror inte att folk skulle orka skapa massa nya account, sitta några dagar och posta 1 gång i timmen för att kladda ner forumet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in