2009-10-25, 13:05
Bannlyst
Igår var jag och två vänner ute på krogen. Framåt småtimmarna hamnade vi vid ett sällskap damer, varav ungefär hälften var från Island. Ingen av oss hade någonsin tidigare träffat någon av dem.

Helt plötsligt börjar en av tjejerna tilltala mig med förnamn, trots att vi då ännu inte hade hälsat. Jag blev lite ställd men tänkte att hon kanske snappat upp det på något sätt. En stund senare nämner hon i förbifarten att det nog var bra att jag äntligen städade mitt kontor. Då jag just gjort detta blev jag konfunderad och började att testa henne. Det visade sig att hon hade ful koll på vad jag gjorde på jobbet samt refererade til samtal jag haft med kollegor i veckan. Ytterligare en stund senare droppade hon kommentarer som "Men det här måste ju du ha koll på, som har bott i X i fyra år" samt "det måste vara kul för dig att du träffat din papa så mycket på sista tiden, det var ju ett tag sedan ni sågs innan det".

Kort sagt hade hon full koll på minsta lilla detalj om mig, min bakgrund samt saker som i princip ingen annan vet om. När jag konfronterade henne hävdade hon att hon hade en "medfödd gåva" och kunde se saker om okända människor. Dock skulle det ha varit särskilt starkt gällande mig.

Jag förklarade att jag inte skulle släppa henne ur blicken, då jag skulle gå till botten med det hela, d.v.s ta reda på hur hon kan veta allt om mig. Jag åkte därför med henne och hennes gäng till nästa klubb, där jag dock kom ifrån dem. Nu grubblar jag mig galen på det hela. Vem var hon? Hur kunde hon veta allt om mig? Vissa av sakerna vet knappt mina bästa vänner!

Var hon bara en obehaglig stalker? Var det ett iscensatt skämt? Hade hon en gåva på riktigt?
Citera
2009-10-25, 13:13
Medlem
Kalmantos avatar
Helt klart ett medium! Nä men va fan, jag tror inte på sånt så då anser jag att det finns en naturlig förklaring. Satsar mina pengar på alternativet ett iscensatt skämt av en nära vän till dig.

Låt oss veta när han/hon avslöjar skämtet!
Citera
2009-10-25, 13:18
Bannlyst
Problemet är att det var jag som bestämde att vi skulle gå till det här stället och senare också att vi skulle sätta oss vid just dem.
Citera
2009-10-25, 15:04
Medlem
dannywtfs avatar
Alla islänningar har konstiga krafter. Tur att det finns så få av dem..

Nä, men ärligt talat så visst låter det lite skumt. Men att hon var ett medium låter lite konstigt. Sa hon inget om de andra som de också reagerade på? Om det bara handlade om dig så är det nog troligtvis ett skämt.
Citera
2009-10-25, 18:32
Bannlyst
Hon nämnde inte de andra alls utan fokuserade bara på mig. Har ringt runt till alla vänner som kan känna till de saker hon sade, helt utan framgång. Det här håller på att göra mig galen.
Citera
2009-10-25, 20:20
Medlem
Låter sjukt, och kan förstå att det måste vara obehagligt för dig. Var tjejen från Island, eller var det hennes vänner? Låter som ett skämt, men samtidigt så tror jag knappast att någon skulle plugga igenom hela ditt liv för ett skämt, speciellt om hon nu lyckades svara på dina egna frågor. Sjukt!
Citera
2009-10-25, 20:27
Medlem
Jag har själv varit med om en liknande situation med en kärring som påstod sig vara medial.
Jag träffade oxå henne på krogen via några bekanta till mig, och hon berättade saker om mig som hon omöjligen hade kunnat veta...
Hon talade om detaljerat om hur jag måde osv genom att endast röra vid min axel osv.. Sjukt!
Citera
2009-10-25, 20:29
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H8style
Jag har själv varit med om en liknande situation med en kärring som påstod sig vara medial.
Jag träffade oxå henne på krogen via några bekanta till mig, och hon berättade saker om mig som hon omöjligen hade kunnat veta...
Hon talade om detaljerat om hur jag måde osv genom att endast röra vid min axel osv.. Sjukt!

Var hon möjligtvis från Island?

Skämt åsido så är sådana här historier lite läskiga.
Det får en att ifrågasätta om det verkligen finns något sådant som personer med "äkta" mediala förmågor där ute.
Enligt mig kan det inte vara helt omöjligt att sådana personer finns - men de är säkerligen inte många i antal.
Citera
2009-10-25, 20:30
Medlem
Bargents avatar
Om du överdrivit lite smått kan det förklaras ganska enkelt.

Har själv drivit med några lättlurade brudar genom att ta dem i handen och säga saker som "Jag märker att du har ganska dålig självkänsla." och "Du verkar väldigt glad utåt men egentligen så grubblar du väldigt mycket." och därigenom fått dem att tro att jag är nån jävla människokännare.

Om hon nu verkligen sade de där sakerna så pricksäkert som du påstår så är det en svårare fråga.
Citera
2009-10-25, 21:05
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Var hon möjligtvis från Island?

Skämt åsido så är sådana här historier lite läskiga.
Det får en att ifrågasätta om det verkligen finns något sådant som personer med "äkta" mediala förmågor där ute.
Enligt mig kan det inte vara helt omöjligt att sådana personer finns - men de är säkerligen inte många i antal.
Nej men detta är inte vetenskapligt bevisat därför finns det inte!!
Citera
2009-10-25, 21:39
Bannlyst
Hon var inte från Island, bara hennes vänner.

Ja, lite mer abstrakta saker hade man ju kunnat bortföklara genom att jag själv kanske tolkade in för mycket i det hon sade. Dock var hon väldigt konkret i allt hon sade och hade full koll på mig. Sjukt obehagligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in