2009-10-25, 11:35
Medlem
Twarkies avatar
Varje gång jag kopplar in min mus (Logitech MX 310) i macbooken så stör jag mig på att scrollen fungerar dåligt. Jag älskar hur trackpaden hanterar scrollen. Det känns liksom som om man drar sidan med fingrarna. När jag scrollar med musen så sker det i hack om tre rader i taget, vilket gör att det känns väldigt oresponsivt. Jag använder även Steermouse där man kan ställa in accelererande scroll men det fungerar lika dåligt det.

På jobbet har jag en Microsoftmus som saknar de där hacken på scrollen, men den verkar inte ha högre känslighet för det. Man får scrolla en bit innan den uppfattar det som en scrollning och då blir det ändå väldigt hackigt.

Finns det någon bra mus med steglös scroll med hög känslighet som fungerar ungefär som trackpaden? Känslan ska vara densamma åtminstone.

PS. Jag kommer inte tycka om varken mighty eller magic mouse då den saknar de knappar jag behöver.
Senast redigerad av Twarkie 2009-10-25 kl. 11:59.
Citera
2009-10-25, 12:04
Medlem
Logitech MX Revolution (tror jag den heter) har en steglös scroll, som du iaf kan välja på en PC i deras programvara. Vet inte hur det funkar på en macbook
Citera
2009-10-25, 12:08
Medlem
ariers avatar
nya magic mouse?
Citera
2009-10-25, 12:08
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arier
nya magic mouse?

Läste du hela posten?
Citera
2009-10-25, 23:51
Medlem
ariers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Läste du hela posten?

Han ställde en dum fråga och får således ett dumt svar....
Klart som fan att det finns musar med steglös scroll. Kolla på en riktig mus istället för det billigaste skit du hittar!
Citera
2009-10-26, 00:01
Medlem
Citat:
nya magic mouse?

Finns det ett gammalt Magic Mouse menar du?
Då du skriver "nya" ?

Citat:
Han ställde en dum fråga och får således ett dumt svar....
Klart som fan att det finns musar med steglös scroll. Kolla på en riktig mus istället för det billigaste skit du hittar!

Han ställde inte en dum fråga, snarare du som gav ett dumt svar.

trådskaparen;
Hur många knappar vill du ha?
Jag använder mig av Microsoft´s Arc Mouse, och den har ingen stegring eller liknande. De funkar ganska bra, väger litet och så vidare, men måste veta hur många knappar du är ute efter.
Citera
2009-10-26, 07:12
Medlem
Twarkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Hur många knappar vill du ha?
Jag använder mig av Microsoft´s Arc Mouse, och den har ingen stegring eller liknande. De funkar ganska bra, väger litet och så vidare, men måste veta hur många knappar du är ute efter.
Det enda jag egentligen måste ha är mittenklick (scrollklick), fram bak och någon knapp till exposé.

Logitech MX Revolution verkar helt klart lovande. Jag har läst lite recensioner och den får beröm överallt. Men jag slår isåfall till på en MX Performance istället, uppföljaren som släpptes nyligen. Jag ska in och känna på den lite efter jobbet idag.
Citera
2009-10-26, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twarkie
Det enda jag egentligen måste ha är mittenklick (scrollklick), fram bak och någon knapp till exposé.

Logitech MX Revolution verkar helt klart lovande. Jag har läst lite recensioner och den får beröm överallt. Men jag slår isåfall till på en MX Performance istället, uppföljaren som släpptes nyligen. Jag ska in och känna på den lite efter jobbet idag.

Microsoft Arc Mouse, min mus har mittenknapp och scroll, och en sidoknapp.
Den e ganska bra, är faktiskt nöjd med den. Kolla om den.

Logitechs möss är så stora, gillar man större möss så är det att rekommendera, denna jag har e ganska liten, väger ingenting ..
Citera
2009-10-27, 21:12
Medlem
ariers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Då du skriver "nya" ?

Nya. Som i en ny produkt, Magic mouse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in