Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Nja, var lillfingret befinner sig spelar egentligen ingen roll. Det är ju överarmspositionen som spelar roll beroende på hur du vill engagera deltamuskeln. Lätt böjda armar är ändå det du bör ha, samt även en gnutta inåtroterad överarm för att attackera mellersta delta så bra som möjligt. (om du står rakt vill säga, annars kan du ha överarmen neutral och luta dig en smula framåt).
Över 90 grader (horisontalplanet) är inte nödvändigt eftersom allt utöver 90 kommer bla. betona övre traps mer. Alltså onödigt om du vill träna delta. Hur högt du egentligen bör gå är lite beroende på hur rörlig du är mellan överarmsben och skulderbladstak. Kanske tom räcker för dig att stanna strax innan 90 gader. Svårt att säga när jag inte sett dig och din teknik. Så pröva dig fram lite. Sålänge du har kontroll på vikterna, så är skaderisken försumbar.
Hantelpressen så bör armbågarna vara lite framför kroppsplanet. Liten vinkel framåt.
Brukar köra som denna killen, vid 27sek, lite längre ner stannar jag, men hyffsat rak i kroppen, rakt ut, fast en arm åt gången då.
Japp, får dra iväg imorgon och testa mig fram, ska försöka sätta ord på hur det känns och vart, även vilket utförande som funkar bäst
Ah, okej, jag gillar inte att ha armbågarna framåt då de åker in lite väl mycket när det blir tungt, ja, okej, nu satte jag mig ner och kollade, en förskjutning inått på kanske 3cm från helt i led med kroppen är armbågarna, för lite antar jag?