2004-01-19, 17:39
Medlem
Agnethepros avatar
Jag tror att du helt enkelt hörde ljud eftersom att dörren leder in till södersjukhuset. Eller så var det från pendeltågen som går ca. 150 meter längre in i tunneln.
Citera
2004-01-19, 17:45
Medlem
Ljuden kom innifrån tunneln...
Citera
2004-01-19, 17:46
Medlem
The_arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emeye
Ljuden kom innifrån tunneln...

ja,om du fortsätter gå ser du att det alla tåg som passerar stockholm tar den tunneln.Så där har du dina lysen och ljud.
Citera
2004-01-19, 17:57
Medlem
Agnethepros avatar
Precis.
...
Citera
2004-01-19, 18:59
Medlem
LJUDEN jag hörde kan ha varit tågen, jag var vid utgången lite senare på dagen (gick utomhus). LJUSET lyste ut under dörren in till sjukhuset.
Citera
2004-01-19, 20:40
Medlem
Agnethepros avatar
Ja det har alltid lyst därinne.
Citera
2004-01-20, 00:27
Medlem
Psykozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emeye
Jag var där i lördags me en polare, först gick jag genom Eriksdalstunneln (den man ser ifrån Eriksdalsbadet) och sedan vidare till SöS-tunneln. När jag kom fram till dörrarna som antagligen leder in till Sjukhusets källarlokaler (det lyste under en av dem) hördes det en massa ljud innifrån tunneln... kan vart tågen ute på pendellinjen, kan vart ue:are, kan vart luffare. Hursomhelst drog jag därifrån då... Ska återvända senare med minst 10 kompisar . Bilder från expeditionen kommer snart vara nerladdningsbara i zipfil.. ska bara fixa lite.

När du UE:ar ska du inte alls vara många, det drar bara åt sig en massa uppmärksammhet + diverse andra saker... Va få. Det är bäst

När dörrarna på Eriksdals tunneln är stängda så är det bara att öppna dom väl? Gjort det iaf ganska många gånger!
Ett tag sen så var det snack om att skiten skulle vara låst, eller så var det alternativt SÖS... Så jag drog dit med skruvmejslar och hela kitet för att kolla läget, stötte dock aldrig på några problem.
Har faktiskt aldrig stått på några problem gällande dessa 2 tunnlar iaf.
Citera
2004-01-20, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jobbig
Jag är lite förvirrad av alla tunnelnamn men det här kan kanske vara något intressant:
Nybodatunneln

tack som fan. syftar på spårvägssträckningen över södermalm.. finns ju spårrester på brännkyrkagatan som jag undrade över. misstänkte att det var just spårvagnsspår men hade ju inte hela storyn

även den fortsatta sträckningen efter tantolunden (eller iaf resterna av den) har jag också funderat över vad det kan ha varit. nu blev jag upplyst =)
Citera
2004-01-21, 13:07
Bannlyst
när vi var inne i sös tunneln hörde vi höga konstiga ljud utifrån tunnelmynningen, alltså från motsatt håll där tågen går, vi gick ut och såg en hellikopter som landade på sjukhustaket, ljudet förstärktes i tunneln till absurda nivåer...
Citera
2004-03-27, 20:09
Medlem
ahhh denna tunnel!

jag har själv varit här en gång 92....
jag o ett par polare va ute o letade nya platser o måla på o gick in i eriksdals tunneln... den tog ju slut så vi fortsatte på spåret vid årstadalsviken som gick in i berget... i mitten av detta berg uppenbarade sig en avsides tunnel, väl framme vid dörrarna såg man ett lätt sken och obehagliga jämmranden... vi gick aldrig in med stod precis vid dörren ett tag o bara lyssnade... det var en bunt uteliggare/pundare där... snabbt tänkte man att händer det något med en här nere lär ju ingen ens någon hitta en....polisen lär ju inte traska in här (om aldrig)... så vi kutade vidare o kom då fram i söda station pendeltågs station, men istället för att gi ån på perrongen gick vi över årsta bron hela vägen till alvsjö på godstågs spåren vid bergen... good times!!!

ingången e alltså till SÖS underjord???
vill nog dit nu 12 år senare o för ett nytt försök....men inte utan ett järn rör o en tazer...
Citera
2004-03-28, 01:06
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bythetracks
jag har själv varit här en gång 92....
jag o ett par polare va ute o letade nya platser o måla på o gick in i eriksdals tunneln... den tog ju slut så vi fortsatte på spåret vid årstadalsviken som gick in i berget... i mitten av detta berg uppenbarade sig en avsides tunnel, väl framme vid dörrarna såg man ett lätt sken och obehagliga jämmranden... vi gick aldrig in med stod precis vid dörren ett tag o bara lyssnade... det var en bunt uteliggare/pundare där... snabbt tänkte man att händer det något med en här nere lär ju ingen ens någon hitta en....polisen lär ju inte traska in här (om aldrig)... så vi kutade vidare o kom då fram i söda station pendeltågs station, men istället för att gi ån på perrongen gick vi över årsta bron hela vägen till alvsjö på godstågs spåren vid bergen... good times!!!

ingången e alltså till SÖS underjord???
vill nog dit nu 12 år senare o för ett nytt försök....men inte utan ett järn rör o en tazer...

Va där och spran för en 15 år sen eller nått och det är nu på senare år som man fått veta var alla dörrar går till ska nog dig igen och kolla upp lite...
Citera
2004-03-29, 12:03
Bannlyst
[quote=bythetracks]

i mitten av detta berg uppenbarade sig en avsides tunnel, väl framme vid dörrarna såg man ett lätt sken och obehagliga jämmranden... vi gick aldrig in med stod precis vid dörren ett tag o bara lyssnade... det var en bunt uteliggare/pundare där...

eh.. jag är lost, var någonstans var dessa dörrar ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in