2009-10-24, 19:31
Medlem
SchtickyIckys avatar
Jag har använt Ergenyl nu i nästan två månader och inte direkt märkt av någon skillnad alls. Jag har dock tagit små doser (två 100mg tabletter om dagen) och nu på sista veckan en på morgonen, och två på kvällen istället för en.

Jag märker inte av någon förändring av någonting med det här om jag ska vara ärlig, känner ingen förbättring på något sätt än åtminstone inte vad jag kan lägga märke till.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Valproinsyra

Om ni nu också är bipolära, eller igentligen spelar det ingen roll vad ni åt Ergenyl för att motarbeta, men skriv gärna ifall det hjälpte eller inte och just varför ni fick det utskrivet.

MVH.

(edit. Jag har också letat runt i timmar på internet efter bra information om läkemedlet utan att hitta något. Hade uppskattats något enormt ifall ni hade någon bra informativ sida där dom skriver om just Ergenyl och skrev det här eller i ett PM. Tack i förhand.)
Citera
2009-10-24, 20:02
Bannlyst
För några år sedan bytte en läkare mina theralen mot tegretol,
sov i 5 dagar,
och lite senare bytte nästa läkare den till ergenyl.
300mg varje morgon.
Mådde kanonfint, för bra faktisk så jag slutade efter ca ett år.
Teretol och ergenyl är bl a mot ep , säger en del om hur den fungerar.
På korallhavet kan du läsa/fråga om biopolär och liknande om du vill veta mer.
Citera
2009-10-24, 20:41
Medlem
SchtickyIckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catalina
För några år sedan bytte en läkare mina theralen mot tegretol,
sov i 5 dagar,
och lite senare bytte nästa läkare den till ergenyl.
300mg varje morgon.
Mådde kanonfint, för bra faktisk så jag slutade efter ca ett år.
Teretol och ergenyl är bl a mot ep , säger en del om hur den fungerar.
På korallhavet kan du läsa/fråga om biopolär och liknande om du vill veta mer.

Okej, tack!
Men skulle du kunna förklara lite mer hur du menar när du säger att du mådde "för bra"?
Citera
2009-10-24, 22:23
Bannlyst
Jag fick ergenyl för att det skulle stabilisera mitt känsloliv, typ ta bort de högsta topparna och de djupaste "hålen". Han andvände ordet "stämningshöjning"!!!

Jag märts inget när de satte in den, tog den i två månader. Sen fick jag en ny läkare som ville ta bort den för jag åt alldels för många "karameller" per dag!

Lycka til!
Citera
2009-10-24, 22:33
Medlem
SchtickyIckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kstrom
Jag fick ergenyl för att det skulle stabilisera mitt känsloliv, typ ta bort de högsta topparna och de djupaste "hålen". Han andvände ordet "stämningshöjning"!!!

Jag märts inget när de satte in den, tog den i två månader. Sen fick jag en ny läkare som ville ta bort den för jag åt alldels för många "karameller" per dag!

Lycka til!

Okej. Så det funkade inte? Eller slutade du ta det för att du hade för mycket mediciner?
Citera
2009-10-29, 02:11
Medlem
SchtickyIckys avatar
Tråden får gärna vakna till liv lite.

I know you can do it, young weed smoker!
Citera
2009-10-29, 10:45
Medlem
Grejen med bipolär sjukdom är väl att det kan gå LÅNG tid (inte bara veckor, utan även månader, t.o.m. år) mellan skov?
Senast redigerad av Intergalactic 2009-10-29 kl. 10:48.
Citera
2009-10-30, 00:18
Medlem
SchtickyIckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intergalactic
Grejen med bipolär sjukdom är väl att det kan gå LÅNG tid (inte bara veckor, utan även månader, t.o.m. år) mellan skov?

Ja dom säger det.
Lullig 'sjukdom' utan tvekan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in